Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

Η συγκλονιστική ομολογία κατασκόπου 50 χρόνια μετά

Πενήντα χρόνια μετά την υπόθεση Προφιούμο που συγκλόνισε τη Δύση, η 71χρονη σήμερα Κριστίν Κίλερ ομολόγησε πως έπαιξε έναν σημαντικό ρόλο σε δίκτυο κατασκοπείας που διοχέτευσε απόρρητα κρατικά μυστικά για τις κινήσεις πυραύλων στη Δύση, στους Σοβιετικούς.
«Ήμουν κατάσκοπος και δεν είμαι περήφανη γι' αυτό. Η αλήθεια είναι ότι πρόδωσα τη χώρα μου», δήλωσε η ίδια. Και συμπλήρωσε:

«Προσπάθησα να το σταματήσω. Όμως ήμουν πολύ φοβισμένη. Τώρα που για πρώτη φορά ομολογώ τις πράξεις μου, νιώθω απελευθερωμένη από ένα πολύ μεγάλο συναισθηματικό φορτίο».

Το ιστορικό του σκανδάλου
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ο τότε υπουργός Πολέμου, Τζον Προφιούμο, γνώρισε την Κριστίν Κίλερ, η οποία ήταν μία εντυπωσιακή χορεύτρια σε καμπαρέ. Αν και ήταν παντρεμένος, έκανε σχέση λίγων εβδομάδων με την Κριστίν, η οποία όμως αποδείχθηκε μοιραία. Αιτία ήταν το γεγονός πως η Κίλερ διατηρούσε σχέση και με τον στρατιωτικό ακόλουθο στην πρεσβεία της Σοβιετικής Ένωσης, Γιεβγκένι Ιβανόφ, με αποτέλεσμα να κατηγορηθεί ο Προφιούμο για προδοσία της χώρας του.

Ο ίδιος αρνήθηκε αρχικά τυχόν σχέση του με την Κίλερ, ωστόσο αργότερα ομολόγησε και αναγκάστηκε να παραιτηθεί. Οσο για την Κίλερ, κρίθηκε ένοχη για ψευδορκία και εξέτισε ποινή φυλάκισης εννέα μηνών.

Η υπόθεση έγινε ταινία το 1989, με τίτλο Scandal («Το σκάνδαλο») και πρωταγωνιστές τους Τζον Χαρτ, Τζόαν Γουάλεϊ και Μπρίτζετ Φόντα.


Read more: http://www.newsbomb.gr/diethnh/story/315571/deite-ti-sygklonistiki-omologia-kataskopoy-50-hronia-meta#ixzz2VmWYnHRt

Δεν υπάρχουν σχόλια: