Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Πωλείται το θρυλικό σκάφος του Ωνάση

Πωλητήριο έβαλε το υπερπολυτελές γιοτ «Χριστίνα Ο», όπου ο Αριστοτέλης Ωνάσης φιλοξένησε και παρέθετε δείπνα σε μεγάλες προσωπικότητες της εποχής. 






Το 14 μέτρων γιοτ πωλείται μέσω του Edmiston, ενός γνωστού ατζέντη στις πωλήσεις πλοίων, προς 25 εκατ. ευρώ. Μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 36 καλεσμένους στα 18 υπνοδωμάτια του, χερούλια που φτιάχτηκαν από δόντια φάλαινας, έργα τέχνης όπως έναν αυθεντικό πίνκα του Ρενουάρ, αίθουσα για σπα και ελικοδρόμιο. 



Αρχικά το σκάφος ήταν μία καναδική φρεγάτα που έλαβε μέρος στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και αγοράστηκε από τον Έλληνα κροίσο το 1954 προς 34.000 δολάρια. Ο Ωνάσης ξόδεψε 4 εκατ. δολάρια -σημερινά… 45 εκατ. δολάρια- προκειμένου να μετατρέψει το σκάφος σε ένα πλωτό υπερπολυτελές γιοτ για την προσωπική του χαλάρωση. 



Στις καμπίνες του φιλοξενήθηκαν οι μεγαλύτερες προσωπικότητες της εποχής, ανάμεσα τους ο τότε Βρετανός πρωθυπουργός, Ουίνστον Τσώρτσιλ, ο Φράνκ Σινάτρα, η τότε πρόεδρος της Αργεντινής, Εύα Περόν, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Γκρέτα Γκάρμπο και η Μέρλιν Μονρό. Μάλιστα, ο τότε Αμερικανός πρόεδρος Τζον Κένεντι γνώρισε τον Ουίνστον Τσώρτσιλ για πρώτη φορά επάνω στο θρυλικό γιοτ. Το 1956 το σκάφος έζησε βασιλικές δόξες όταν πραγματοποιήθηκε στο κατάστρωμα του η γαμήλια δεξίωση του τότε πρίγκιπα του Μονακό Ρενιέ με την Αμερικανίδα ηθοποιό Γκρέις Κέλι. 



Η θρυλική σχέση του Ωνάση με την Μαρία Κάλας λέγεται ότι ξεκίνησε στα πατώματα του γιοτ σε μία καλοκαιρινή κρουαζιέρα, όταν και οι δύο ήταν ακόμη παντρεμένοι. Ακόμη ένας θρύλος θέλει τον Αριστοτέλη Ωνάση να βάζει στην πισίνα του σκάφους ζωντανούς αστακούς προκειμένου να είναι φρέσκοι για το δείπνο που παρέθέτε σε φίλους του το βράδυ. 



Μετά τον θάνατο του Αριστοτέλη Ωνάση η κόρη του Χριστίνα παρέδωσε το γιοτ στην ελληνική κυβέρνηση ως προεδρικό σκάφος. Τώρα φέρεται να βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη επιχειρηματία. 



Ο πρόεδρος του Edmiston, Νίκολας Έντμιστον είπε σε βρετανικά μέσα ότι «Ο Αριστοτέλης Ωνάσης έβλεπε την «Χριστίνα Ο» ως ένα ισχυρό σύμβολο της αναπτυσσόμενης επιχειρηματικής αυτοκρατορίας του. Ήταν πραγματικά η τελευταία λέξη στην πολυτέλεια και πολλές προσωπικότητες προσελκύστηκαν από την ικανότητα της να προσφέρει κάποια μυστικότητα και όχι μόνο από το μεγαλείο της». 






Πηγή: real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: