Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

"Γιατί επέλεξα να πεθάνω την 1η Νοεμβρίου"


Την σκληρή απόφαση να δώσει ένα αξιοπρεπές τέλος στη ζωή της, στα 29ά της χρόνια, πήρε η Αμερικανίδα Μπρίτανι Μέιναρντ, η οποία πάσχει από μια επιθετική μορφή καρκίνου στον εγκέφαλο.

Μιλώντας δημόσια για την συγκλονιστική απόφασή της, ανέφερε ότι θα κάνει ευθανασία την 1η Νοεμβρίου -μια ημέρα μετά τα γενέθλια του συζύγου της-, στο σπίτι της, περιτριγυρισμένη από συγγενείς και φίλους.


Η Μπρίτανι διαγνώστηκε με καρκίνο νωρίτερα φέτος και οι γιατροί της είπαν ότι έχει μόνο έξι μήνες ζωής και πως ο δρόμος προς τον θάνατο θα είναι αργός και επίπονος, καθώς οι χημειοθεραπείες θα καταστρέψουν την ποιότητα ζωής της.

"Μετά από μήνες έρευνας, η οικογένειά μου και εγώ καταλήξαμε στο τραγικό συμπέρασμα: δεν υπάρχει θεραπεία που θα σώσει τη ζωή μου και οι προτεινόμενες μέθοδοι θεραπείας θα κατέστρεφαν τον χρόνο που μου απομένει. Καθώς το υπόλοιπο σώμα μου είναι νέο και υγιές, θα εξακολουθήσω να ζω σωματικά για πολύ καιρό, παρά το γεγονός ότι ο καρκίνος θα τρώει τον εγκέφαλό μου. 

Δεν θέλω αυτό το εφιαλτικό σενάριο, γι' αυτό ξεκίνησα να πλησιάζω στο θάνατο με αξιοπρέπεια.Αμέσως αποφάσισα ότι ένας αξιοπρεπής θάνατος ήταν η καλύτερη λύση για μένα και την οικογένειά μου".

Όπως αναφέρει, νοιώθει "εξαντλημένη", ωστόσο μπορεί ακόμα να περπατά κάθε μέρα.

Η ίδια και ο σύζυγός της Νταν Ντίαζ μετακόμισαν πρόσφατα από την Καλιφόρνια στο Όρεγκον, όπου επιτρέπεται η ευθανασία, ενώ έχει ήδη στα χέρια της τη θανατηφόρα συνταγή που θα χρησιμοποιήσει σε λίγες ημέρες.

Η ίδια δηλώνει ότι δεν είναι αυτόχειρας, δεν θέλει να πεθάνει, αλλά θέλει να φύγει από τη ζωή με τους δικούς της όρους.

"Αν ήθελα να αυτοκτονήσω θα το έκανα νωρίτερα, για να γλιτώσω από τους φρικτούς πόνους" λέει.

Το διάστημα μέχρι το θάνατό της, η Μπρίτανι κάνει εκστρατεία υπέρ του δικαιώματος της ευθανασίας για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο ασθενειών.



nooz

Δεν υπάρχουν σχόλια: