Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Αλλάζει όψη η Λευκωσία


Το κέντρο της Λευκωσίας αλλάζει όψη σύμφωνα με τον οδικό σχεδιασμό που ετοίμασε το Τμήμα Δημοσίων Έργων με τον Δήμο Λευκωσίας. Ο οδικός σχεδιασμός της πόλης περιλαμβάνει τρία έργα που απορρέουν από το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας το οποίο αναπτύχθηκε για επίτευξη της αειφόρου κινητικότητας, με τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών, του ποδηλάτου και της διακίνησης με τα πόδια, ως οι καταλληλότερες μορφές μεταφορών για το αστικό περιβάλλον.
Το πρώτο έργο είναι η αναβάθμιση του εμπορικού τριγώνου λεωφόρου Μακαρίου Γ΄, της οδού Στασικράτους και Ευαγόρου, το δεύτερο η αναβάθμιση της οδού Καλλιπόλεως και το τρίτο η σύνδεση των πανεπιστημίων με το κέντρο της Λευκωσίας. Μέρος των εργασιών για ανάπλαση του οδικού δικτύου θα ξεκινήσουν φέτος ενώ η ολοκλήρωση του προβλέπεται το 2020.



Η ανάπλαση του τρίπτυχου Μακαρίου, Στασικράτους, Ευαγόρου από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι το παλαιό ΓΣΠ προβλέπει τη δημιουργία ενιαίας επιφάνειας του πεζοδρομίου με το οδόστρωμα, δηλαδή ο δρόμος και το πεζοδρόμιο θα βρίσκονται στο ίδιο ύψος, σύμφωνα με τον Διευθυντή Προγράμματος της Μονάδας Ενίσχυσης Δημόσιων Μεταφορών Μιχάλη Λαμπρινό. Στην λεωφόρο Μακαρίου θα δημιουργηθούν πεζόδρομος, ποδηλατολωρίδες και λεωφορειολωρίδες. Δεν θα επιτρέπεται δηλαδή η χρήση οχημάτων, παρά μόνο πεζών, ποδηλατών και λεωφορείων, τα οποία θα κινούνται με χαμηλό όριο ταχύτητας που θα καθοριστεί αργότερα στα 20 ή 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Τα έργα, όπως είπε ο κ. Λαμπρινός στην «Α», θα πραγματοποιηθούν σε τρεις φάσεις με την πρώτη αυτή της Στασικράτους να αρχίζει κατά πάσα πιθανότητα φέτος, και η Μακαρίου το 2016. Σε ό,τι αφορά την μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου αυτή θα γίνει από τη συμβολή του aluminium tower μέχρι και τα φώτα της αστυνομίας του Λυκαβητού. Η αναβάθμιση της λεωφόρου Καλλιπόλεως, η οποία προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει το 2016, θα γίνει με μονοδρόμηση της με στόχο την καλυτέρευση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και την απάμβλυνση του κυκλοφοριακού. Στα σχέδια είναι και η αναβάθμιση της οδού Ευγενίας και Αντωνίου Ορθοδόξου με δύο λωρίδες αυτοκινητόδρομου και με πιο φαρδιά πεζοδρόμια.
Το έργο περιλαμβάνει ακόμα τις οδούς Λεωνίδου, Μνασιάδου- (τμήμα), Θεοφάνους–Θεοδότου και Ζήνας Κάνθερ. Το έργο θα συνδέει τη νέα Πλατεία Ελευθερίας και το Σταθμό Μετεπιβίβασης της Πλατείας Σολωμού, που αποτελεί τον κεντρικό σταθμό αστικών συγκοινωνιών της πόλης, με το Αστικό Εμπορικό Κέντρο. Στην προέκτασή του προς βορρά, το έργο θα αποτελέσει επίσης σύνδεση με το εμπορικό κέντρο της εντός των τειχών πόλης και συγκεκριμένα τις οδούς Λήδρας και Ονασαγόρου, ενώ στη νοτιοδυτική του προέκτασή θα συνδεθεί με το νέο διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο της πόλης που είναι υπό ανάπτυξη, δηλαδή τα υπουργεία Οικονομικών, Εσωτερικών, την πλατεία ΓΣΠ και το κτίριο Θεάτρου ΘΟΚ, το Μέγαρο Πολιτισμού, το νέο κτίριο της Βουλής των Αντιπροσώπων κ.λ.π. Νοτιοανατολικά συνδέεται με το πάρκο Αγ. Σπυρίδωνα. Ο Μιχάλης Λαμπρινός είπε ότι σίγουρα φέτος θα προκηρυχτούν προσφορές για τα έργα της Λευκωσίας. Ο κ. Λαμπρινός κάνοντας μια αναφορά και για τις άλλες πόλεις είπε ότι στόχος είναι να προκηρυχθεί φέτος και να αρχίσει το 2016 Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας για την Λάρνακα και την Λεμεσό.


Το τρίτο έργο αφορά την σύνδεση των πανεπιστημίων της πρωτεύουσας με το κέντρο της πόλης. Το έργο περιλαμβάνει ποδηλατόδρομους και όπου το επιτρέπει η κυκλοφοριακή κίνηση ποδηλατολωρίδες όπου θα συνυπάρχουν με τα αυτοκίνητα. Ποδηλατόδρομοι θα δημιουργηθούν από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας μέχρι και το Μετόχι του Κύκκου και από την οδό Πλουτάρχου μέχρι την οδό Βασίλη Μιχαηλίδη και από το πανεπιστήμιο Frederick μέχρι και την οδό Στασίνου. Τα έργα των ποδηλατόδρομων και ποδηλατολωρίδων θα ξεκινήσουν φέτος και θα ολοκληρωθούν το 2016, είπε ο κ. Λαμπρινός.


Στόχος της αναβάθμισης του κέντρου της πρωτεύουσας είναι η αύξηση των επιπέδων ασφάλειας και η παροχή διευκολύνσεων βιώσιμης κινητικότητας για όλες τις ομάδες πληθυσμού με σύγχρονα μέσα μαζικής κυκλοφορίας, διακίνηση ποδηλάτων και πεζών και μείωση της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Στόχος είναι και η ενίσχυση του πράσινου και των σκιασμένων χώρων, με την εφαρμογή αρχών βιοκλιματικού αστικού σχεδιασμού και αειφόρας ανάπτυξης και η δημιουργία ενός φιλικού, ευχάριστου και ψηλής ποιότητας και σύγχρονων προδιαγραφών υπαίθριου αστικού περιβάλλοντος για προσέλκυση του κοινού για εύκολη και ευχάριστη περιήγηση στην πόλη για ψώνια και ψυχαγωγία. Σημαντικό ρόλο έχει επίσης η προσέλκυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο κέντρο της πόλης.


Στον σχεδιασμό της Λευκωσίας περιλαμβάνεται και η δημιουργία τραμ, σημείωσε ο Διευθυντής Προγράμματος της Μονάδας Ενίσχυσης Δημόσιων Μεταφορών. «Βρισκόμαστε σε πολύ καλό στάδιο αφού τέλος Μαίου θα λάβουμε την τεχνοοικονομική μελέτη από τον ελλαδικό οίκο που την έχει αναλάβει και τότε θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα», είπε. Μετά την προκαταρκτική μελέτη, πρόσθεσε, θα πρέπει να γίνει και μια περιβαλλοντική. Ο κ. Λαμπρινός τόνισε πάντως ότι αν η μελέτη του ελληνικού οίκου επιτρέπει την δημιουργία τραμ, ακολούθως είναι θέμα πολιτικής απόφασης αν θα πραγματοποιηθεί. Όσον αφορά το θέμα χρηματοδότησης, εξήγησε ότι υπάρχουν μερικά κονδύλια από την ΕΕ, εντούτοις θα χρειαστούν επιπλέον χρήματα και αυτό είναι θέμα προτεραιότητας των έργων.
Ο κ. Λαμπρινός είπε ότι αναμένεται να προκηρυχθούν προσφορές τέλη του χρόνου και αρχές του 2017 θα αρχίσει η υλοποίηση του η οποία θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια. Το κόστος του τραμ θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ. Το δίκτυο του τραμ θα συνδέει τα τέσσερα μεγάλα κέντρα της περιοχής, την πλατεία Σολωμού, την περιοχή του νέου Γενικού Νοσοκομείου, την περιοχή του Μακαρίου Σταδίου και την περιοχή κοντά στο Δημαρχείο Στροβόλου. Συγκεκριμένα, θα ξεκινά από την περιοχή του νέου Γενικού Νοσοκομείου, θα ακολουθεί κατεύθυνση προς στη λεωφόρο Λεμεσού, θα διασχίζει τη λεωφόρο Μακαρίου, θα περνά από τις οδούς Λεωνίδου και Ομήρου, θα μπαίνει στον οδό Κωστή Παλαμά, θα περνά από τη λεωφόρο Δημοσθένη Σεβέρη, ακολούθως στη λεωφόρο Στροβόλου και θα καταλήγει στη λεωφόρο Μακαρίου στη Λακατάμια. Ο κ. Λαμπρινός ανέφερε ότι το μήκος υποδομής δικτύου του τραμ θα είναι 14 χιλιόμετρα και θα διανύει καθημερινά 3.091 χιλιόμετρα με 216 διαδρομές, αναπτύσσοντας μέση ταχύτητα 22,9 χιλιομέτρων την ώρα. Επίσης, η συχνότητα διέλευσης του τραμ θα γίνεται κάθε 10 λεπτά και θα διαθέτει 18 βαγόνια.



http://www.alfanews.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου