Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Τρόποι βελτίωσης της εκπαίδευσης στα σχολεία μας στο επίκεντρο ημερίδας του CIIM



Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η ημερίδα που διοργάνωσε το Cyprus International Institute of Management (CIIM) με θέμα «Improving Education: Promoting Quality at all levels», στο συνεδριακό κέντρο Φιλοξενία στη Λευκωσία.


Καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες, ο Διευθυντής του CIIM, δρ Θεόδωρος Παναγιώτου επισήμανε ότι η ουσία ενός επιτυχημένου οργανισμού στο σύγχρονο κόσμο είναι η αναζήτηση για βελτίωση και τόνισε την επιτακτική ανάγκη για αλλαγές στον τομέα της παιδείας που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που προσφέρεται στα σχολεία μας. Χαιρετισμό απηύθυνε και  η διευθύντρια του MSc στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση του CIIM, δρ Μαργαρίτα Χριστοφορίδου, η οποία μεταξύ άλλων ανέφερε ότι  η εκπαίδευση αποτελεί την καλύτερη δυνατή επένδυση κατά του αποκλεισμού, των ανισοτήτων και της φτώχειας. Η κα Χριστοφορίδου τόνισε επίσης, ότι το CIIM έχει όλα αυτά τα χρόνια ενεργό συμμετοχή στην κοινωνική, εκπαιδευτική και ερευνητική ζωή της χώρας, μέσω της συνεργασίας και της εποικοδομητικής ανταλλαγής απόψεων με τοπικά και διεθνή εκπαιδευτικά ιδρύματα. Την ίδια στιγμή, το CIIM στηρίζει τη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, παρέχοντας επιμόρφωση και κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

Στην ημερίδα έλαβαν μέρος με εισηγήσεις τους τρεις καταξιωμένοι ακαδημαϊκοί και ερευνητές στο χώρο της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας και σχολικής βελτίωσης. Αρχικά, ο καθηγητής John Gray από το Πανεπιστήμιο του Cambridge μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες τις σκέψεις του σχετικά με τα πιο σημαντικά διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από τις μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες για βελτίωση της εκπαίδευσης. Ο κ. Gray υπογράμμισε, ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η οποιαδήποτε αλλαγή χρειάζεται χρόνο, δεν είναι πάντα γραμμική και ότι λίγα σχολεία καταφέρνουν να διατηρήσουν τη βελτίωση για πέραν από τρία συνεχόμενα χρόνια. Συνεπώς είναι σημαντικό ανέφερε, να υπάρχει υποστήριξη στις προσπάθειες βελτίωσης, άμεση και ενεργός εμπλοκή των εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά και μία ηγεσία που λειτουργεί σε κλίμα εμπιστοσύνης και στηρίζει την ανάπτυξη και βελτίωση των εμπλεκομένων.
 
Η δεύτερη ομιλήτρια, καθηγήτρια Pamela Sammons, από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης παρουσίασε τα αποτελέσματα του προγράμματος Inspiring Teachers, το οποίο εξετάζει τα χαρακτηριστικά εκπαιδευτικών που έχουν ξεχωρίσει όχι μόνο για την αποτελεσματικότητά τους άλλα και για την ικανότητά τους να εμπνέουν μαθητές και συναδέλφους. Η έρευνα σύμφωνα με την κα Sammons κατέδειξε, ότι αρκετά από τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών αυτών συμπίπτουν με αυτά που αφορούν στους αποτελεσματικούς εκπαιδευτικούς, με μεγαλύτερη έμφαση όμως στη δημιουργία θετικού κλίματος και στην προσωπική ικανοποίηση που βιώνουν οι ίδιοι για το επάγγελμά τους.
 
Τέλος, ο καθηγητής Παναγιώτης Αντωνίου από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, παρουσίασε το πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας L E A D, το οποίο εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε σχολεία της Αυστραλίας. Ο δρ Αντωνίου, τόνισε ότι η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί σημαντικό εργαλείο για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, ενώ σημείωσε ότι πρέπει να γίνεται στη βάση ενός θεωρητικά στέρεου και εμπειρικά τεκμηριωμένου πλαισίου. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου