Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

Ο ‘κλασικός’ Μίκης Θεοδωράκης. Ρεσιτάλ για πιάνο και φωνή από τέσσερις νέους και η στήριξη του Πετριδείου



Μουσικοί της Πάφου, η Γεωργία Ζαχαριάδη και η Μαριάννα Γεωργίου θεώρησαν καθήκον τους να υμνήσουν τον μεγάλο δημιουργό “Μίκη Θεοδωράκη” . Με μια φωνή και ένα πιάνο στην σκηνή του Μαρκίδειου Θεάτρου, την Τετάρτη, 1 η Δεκεμβρίου 2021, η Γεωργία Ζαχαριάδη στη φωνή και η Μαριάννα Γεωργίου στο πιάνο θα παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα με έργα του Θεοδωράκη που εκτελούνται σπάνια, όπως τα Πρελούδια και η Μικρή Σουίτα για πιάνο, καθώς και δημοφιλή τραγούδια του συνθέτη από σημαντικές συλλογές όπως Επιτάφιος, Μαουντχάουζεν, Άξιον Εστί και Μικρές Κυκλάδες, με μια κλασική προσέγγιση, υπό την επιμέλεια του συνθέτη Κυριάκου Κώστα, ειδικά ενορχηστρωμένα για την συγκεκριμένη συναυλία . Ο ¨κλασικός¨ Μίκης Θεοδωράκης Ρεσιτάλ για πιάνο και φωνή.


Η μουσική πρόταση ολοκληρώνεται με την εικαστική παρέμβαση μέσω μιας οπτικής παρουσίασης – visual representation, του εικαστικού Alexander Sebastian Ιγνατίου, ο οποίος ακολουθεί την μουσική διαδρομή του Μίκη Θεοδωράκη και την μεταφράζει μέσα από την δική του καλλιτεχνική οπτική. Με αφετηρία το σεβασμό προς το έργο του Μίκη Θεοδωράκη, οι τέσσερις νέοι καλλιτέχνες, ανακαλύπτουν εκ νέου τη μουσική του σπουδαίου συνθέτη και την παρουσιάζουν στο κοινό μέσα από τη δική τους ματιά. 

Η Γεωργία Ζαχαριάδη ανέφερε πως η ιδέα ξεκίνησε από την Μαριάννα Γεωργίου η οποία ανακάλυψε κάποια έργα του Μίκη Θεοδωράκη  στο πιάνο τα οποία δεν παίζονται συχνά  και επιθυμούσε να τα παρουσιάσει . Έτσι συνέχισε,  κατόπιν μεταξύ τους συνεννόησης,  αποφάσισαν να παρουσιάσουν αυτά τα έργα αλλά και κάποια άλλα από τους πιο διάσημους κύκλους του Μίκη Θεοδωράκη που έχουν μέσα στο τραγούδι , την μελοποιημένη ποίηση.  Η ιδέα ξεκίνησε τότε,  ενώ στην συνέχεια εκτίμησαν πως η συμμετοχή  στην προσπάθεια , ενός καλλιτέχνη visual ο οποίος να ζωγραφίζει θα ήταν ιδανική.  Κατά αυτό τον τρόπο, όπως είπε, τα έργα εκείνα που θα φτιάχνει ως γκράφιτι ο  visual καλλιτέχνης θα φαίνονται πάνω  σε μια προβολή σε όλη τη σκηνή.  Κοινή μας αρχή συνέχισε είναι , “η αγάπη μας για τον Μίκη Θεοδωράκη , το ότι  μεγαλώσαμε με τα τραγούδια του και καθόμαστε και μελετούμε τις μουσικές γνώσεις που πήρε από την εκπαίδευση του”.   Η Γεωργία Ζαχαριάδη ερωτηθείσα σχετικά, είπε ότι στην Πάφο δεν στερούμαστε  από ταλέντο και ανθρώπινο δυναμικό . Υπάρχουν πολλά νέα παιδιά τα οποία ασχολούνται σοβαρά με την μουσική, που όπως εκτίμησε,  οι προηγούμενες γενιές δεν το κάναν. Υπάρχει κατάρτιση συνέχισε, υπάρχει ενδιαφέρον για άλλα είδη μουσικής και ειδικά σε παγκύπριο επίπεδο δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πρόσθεσε πως πολλά από τα συγκροτήματα που έχουμε στην Κύπρο διαπρέπουν σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο. Παρά ταύτα η Γεωργία σημείωσε πως ο πολιτισμός δεν έχει τη θέση που του αξίζει στην Κύπρο και ειδικότερα στην Πάφο που αποτελεί μια μικρή επαρχία. Εξήρε επίσης την προσπάθεια των δύο κοριτσιών  της Μαρίνας Συμεωνίδου και της  Μαρκέλας Νεοκλέους του Τεχνόπολις σημειώνοντας πως ο χώρος αποτελεί “Φάρο” για τα πολιτιστικά δρώμενα της Πάφου .

Η Μαριάννα Γεωργίου που ασχολείται με το κλασσικό πιάνο , ανέφερε πως  είναι πιο κοντά στην σύγχρονη μουσική, ωστόσο μετά που απεβίωσε ο Μίκης Θεοδωράκης , άρχισε να ψάχνει τα κλασσικά κομμάτια που έγραψε ο Μίκης Θεοδωράκης και πολλά άλλα συμφωνικά έργα. Έτσι συνέχισε,   ανακάλυψε τα “Πρελούδια” και  την “ μικρή σουίτα” που γράφτηκε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής του ... όταν ήταν αιχμάλωτος.  Στόχος μας, είπε η κ. Γεωργίου είναι να δώσουμε κάτι καινούργιο στον κόσμο με λίγο διαφορετικό τρόπο . Η Μαριάννα που διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο  της Πάφου ανέφερε πως  το δυναμικό του Μουσικού Σχολείου είναι μεγάλο,  σημειώνοντας πως μέσω αυτού προωθείται  ο πολιτισμός. Επεσήμανε ακόμη πως ο Δήμος Πάφου προσπαθεί να προωθήσει τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου όπως έγινε και στην περίπτωση των εγκαινίων στο Πολυδύναμο Κέντρο στην παρουσία του ΠτΔ . Με τις νέες γενιές  σημείωσε  παρατηρείται ο κόσμος  να έχει το κάτι το διαφορετικό , εξηγώντας παράλληλα πως ο κόσμος πλέον επιθυμεί να μαθαίνει για νέα πράγματα . Εκτίμησε δε πως ο κόσμος ενδιαφέρεται για την εξέλιξη της μουσικής . 

 “Συνεργασία με το Πετρίδειο
Oι διοργανωτές της  μουσικής εκδήλωσης ο  κλασικός’ Μίκης Θεοδωράκης Ρεσιτάλ για πιάνο και φωνή με σχετική τους επιστολή ζήτησαν την στήριξη του Πετριδείου Ιδρύματος σ’ αυτή την προσπάθεια και ιδέα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πετριδείου Ιδρύματος Μιχάλη Μαραθεύτη , το Πετρίδειο Ίδρυμα ανταποκρίθηκε άμεσα σ’ αυτή την προσπάθεια προσφέροντας το χρηματικό ποσό που τους ζητήθηκε  .Όπως ανέφερε ο κ. Μαραθεύτης η μεγαλύτερη προσφορά του Πετριδείου Ιδρύματος είναι να πλουτίσει και να εξυψώσει το πνεύμα και τις ψυχές των συμπολιτών του. Να συμβάλει στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης, να ανακουφίσει τον πόνο των συμπολιτών μας αλλά και να μεριμνήσει για την μόρφωση τους. Με αφετηρία το σεβασμό προς το έργο του Μίκη Θεοδωράκη, οι τέσσερις νέοι καλλιτέχνες, ανακαλύπτουν εκ νέου τη μουσική του σπουδαίου συνθέτη και την παρουσιάζουν στο κοινό μέσα από τη δική τους ματιά, αυτό σημείωσε ο κ. Μαραθεύτης δεν μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο το Πετρίδειο Ίδρυμα. 


“Ο Δήμος Πάφου”
Ανάσα στην όλη προσπάθεια αποτέλεσε και η παραχώρηση του Μαρκιδείου Θεάτρου από τον Δήμο Πάφου για την διοργάνωση της εκδήλωσης λόγω της πανδημίας.

Όπως ανέφεραν η Γεωργία και η Μαριάννα τα έξοδα της συναυλίας περιλαμβάνουν τις αμοιβές των τεσσάρων καλλιτεχνών (μουσικοί, ενορχηστρώσεις, δημιουργία βίντεο), τον τεχνικό εξοπλισμό και διαχείρισή του (ήχος, φωτισμός, προβολή), χόρδισμα του πιάνου, μουσικά δικαιώματα, φόρος θεάματος, δημιουργία προωθητικού υλικού, προώθηση, προπώληση εισιτηρίων, ταξιθεσία και διοργάνωση/συντονισμός της συναυλίας. 
Η Γεωργία Ζαχαριάδη μιλά  με συγκίνηση για τον  Μίκη Θεοδωράκη και σημείωσε πως επιθυμία τους  είναι όπως και τα νέα πρόσωπα  γνωρίσουν μέσα από την μουσική εκδήλωση που διοργανώνουν τον σπουδαίο συνθέτη, συγγραφέα και πολιτικό. Μεγαλώσαμε με αυτά τα τραγούδια, πρόσθεσε. Επίσης η Μαριάννα Γεωργίου φανερά συγκλονισμένη ανέφερε πως” όταν εσύ που εκτελείς το έργο καταλαβαίνεις γιατί ο συνθέτης έγραψε τη  Μικρή Σουίτα μέσα σ’ ένα λάκκο αιχμάλωτος πάνω σε κουτιά από τσιγάρα “, τότε παίζοντας συνέχισε,  “σκέφτεσαι αυτή την εικόνα” .Aυτό σημείωσε θέλουμε να περάσουμε και στον κόσμο και στην άλλη πλευρά του καλλιτέχνη.  


Γεωργία Ζαχαριάδη 

Η Γεωργία Ζαχαριάδη γεννήθηκε το 1996 στην Πάφο. Σε ηλικία 6 χρόνων ξεκίνησε μαθήματα κλασσικού πιάνου και έχει αποκτήσει δίπλωμα Grade 8 (ABRSM).Το 2010 εκπροσώπησε την Κύπρο στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ μουσικής Joy of Europe (Radost Evrope) που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι της Σερβίας. Σπούδασε Ψυχολογία στο University of York του Ηνωμένου Βασιλείου και έπειτα μετακόμισε στην Αθήνα ώπου σπουδάζει τραγούδι στο Εθνικό Ωδείο υπό την καθοδήγηση της Φωτεινής Κωστόπουλου. Έχει συμμετάσχει στην οπερέτα «Σατανερί» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη σε σκηνοθεσία των Αλεξάνδρου Ευκλείδη και Δημήτρη Δημόπουλου και σε παραγωγή της Εθνικής Λυρικής  σκηνής. Την ίδια χρόνια συμμετείχε στην οπερέτα «Μήδεια του Μπόστ» σε πρωτότυπη μουσική του Νίκου Κυπουργού και σκηνοθεσία των Bijoux de Kant στα πλαίσια του φεστιβάλ Nostos Festival Athens που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Σταύρος Νιαρχος. Τα τελευταία τρία χρόνια είναι μέλος του γυναικείου φωνητικού συνόλου Chóres υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Μαρίνας Σάττι. Ως μέλος του συνόλου έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Γιώργος Νταλάρας και η Μπέττυ Χαρλαύτη ενώ συμμετείχε στην δράση «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» όπου περιόδευσε σε αρχαιολογικούς χώρους στην Πελοπόννησο και την Κρήτη.Τους τελευταίους μήνες ετοιμάζει το πρώτο προσωπικό της άλμπουμ σε συνεργασία με τον παραγωγό Κωνσταντίνο Λεμέσιο.

Μαριάννα Γεωργίου 

Η Μαριάννα Γεωργίου γεννήθηκε το 1993 στην Πάφο. Άρχισε τα μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε χρονών, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας πιάνου Ivelina Ruseva, με κλασικό προσανατολισμό και στα 17 της χρόνια πήρε το πρώτο πτυχίο σολίστ πιάνου (ATCL). Παρακολούθησε επίσης, μαθήματα κλασικής κιθάρας και κλασικού τραγουδιού στο οποίο έχει αποκτήσει δίπλωμα Grade 8 (ABRSM). Το 2011 ξεκίνησε τις σπουδές τις στο Νόττινγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου παρακολούθησε μαθήματα πιάνου με την Brenda May, και αποφοίτησε με υποτροφία και βαθμό First Class Honours με ειδίκευση στην Μουσική Εκτέλεση/Ερμηνεία στο Πιάνο (Performance). Συνέχισε την ακαδημαϊκή της πορεία κάτω από την καθοδήγηση της ίδιας καθηγήτριας αποκτώντας Μεταπτυχιακό, επίσης στην μουσική ερμηνεία στο πιάνο (ΜΑ Music Performance). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της, υπήρξε μέλος διαφόρων ενόργανων συνόλων (Συμφωνική ορχήστρα του πανεπιστημίου, σύνολο μουσικής δωματίου, συνοδεία φωνητικών συνόλων και ορχήστρα σύγχρονης μουσικής). Επίσης, έλαβε μέρος σε διάφορες συναυλίες και masterclasses στην Κύπρο και το εξωτερικό (Masterclass - Janina Fiaklowska/Clare Hammond, Derby Arts festival όπου κέρδισε την δεύτερη θέση, Pre-Concert artist at the Royal Albert Hall of Nottingham for Czech Philarmonic). Η Μαριάννα εμφανίζεται συχνά σε ντουέτο 
με τον σαξοφωνίστα Χρίστο Ζένιο, και ως σολίστ σε συναυλίες σε όλη την Κύπρο. Επίσης έχει εμφανιστεί στην Τελετή Λήξης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος2017 και στη δράση «Οδός Πλήκτρων-Πέντε Βήματα στο μέλλον» με σύγχρονη μουσική για πιάνο. Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες με διάφορους καλλιτέχνες όπως τον Διονύση Σαββόπουλο, Κώστα Μακεδόνα, Γιάννη Χαρούλη, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γιάννη Κότσιρα κα. Από τον Σεπτέμβριο του 2016, διδάσκει πιάνο στο Μουσικό Σχολείο της Πάφου.

Αλεξάντερ Σεμπαστιάν Ιγνατίου 
Ο Αλεξάντερ Σεμπάστιαν Ιγνατίου είναι ένας εικονογράφος και γραφίστας με βάση τη Πάφο στη Κύπρο. Είναι απόφοιτος του Coventry University με πτυχίο (BA) Illustration and Animation. Μετά ακολούθησε τη καριέρα του Γραφίστα με σκοπό να επενδύσει και να αναπτύξει τις καλλιτεχνικές του ικανότητες. Χρησιμοποιεί τις εικονογραφήσεις ως μέσω για να εκφράσει τις απόψεις του για τη σύγχρονη κοινωνία. Ο Αλεξάντερ δουλεύει για ιδιώτες καθώς και για αυτοτελής πελάτες σαν: Bur-ger, Nero Caffe, Bagel Brunch, WestOrchards. Επίσης έλαβε μέρος σε αρκετές επιδείξεις και Φεστιβάλ Τέχνης όπως το Street Art square 2017, Φεστιβάλ Street Life 2016-18, Τα κατώφλια της ζωής 2019 και άλλα.

Κυριάκος Κώστα  
Ο Κυριάκος Κώστα είναι απόφοιτος του Royal Holloway University of London, με ειδίκευση στη σύνθεση. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με την ορχηστρική μουσική και την μουσική θεάτρου. Παράλληλα, δραστηριοποιείται και ως session pianist, αλλά και ως τραγουδοποιός. Ως μέλος φιλαρμονικών μπαντών της Κύπρου, συμμετείχε σε συναυλίες των Διονύση Σαββόπουλο, Βασίλη Λέκκα, Παντελή Θαλασσινό και Ηρώ Σαϊα. Το 2019, συμμετείχε ως πιανίστας σε δύο (2) σεμινάρια φωνητικής ερμηνείας, με τους Νατάσσα Μποφίλιου και Θέμη Καραμουρατίδη, στην Λευκωσία. Την ίδια χρονιά, υπήρξε ένας από τους Young Generation Composers of CoMA Festival στο Λονδίνο, συμμετέχοντας με το ορχηστρικό κομμάτι: ‘clockwise. To 2020 συμμετέχει ως συνθέτης στο 5th Picture Gallery Composer-in-Residence Scheme του Royal Holloway, όπου συνέθεσε μουσική για την διαδικτυακή παρουσίαση και περιήγηση της συγκεκριμένης πινακοθήκης. Το 2021, το κομμάτι του για σόλο φλάουτο ‘βουβός’ κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό Ensemble Matters του Λονδίνου. 
Αυτό το φθινόπωρο, υπογράφει την μουσική μαζί με τον συνθέτη Κωνσταντίνο Λεμέσιο στο κωμικοτραγικό μιούζικαλ του Κώστα Μαννούρη: ‘Η ώρα του Γεδεών Δούκα’, σε σκηνοθεσία/ερμηνεία Μάριου Μεττή, στα πλαίσια του Larnaca Biennale Festival 2021. Παράλληλα, ετοιμάζει την κυκλοφορία τριών (3) ορχηστρικών του έργων με την ορχήστρα CHROMA Ensemble του Λονδίνου. Τον τελευταίο 1μισή χρόνο, κυκλοφορεί δικά του τραγούδια μέσω του προσωπικού του καναλιού στο YouTube, υπό την παραγωγή του επίσης τραγουδοποιού και παραγωγού Κωνσταντίνου Λεμέσιου (Lemesios).

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΤΡΙΔΕΙΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ 
15.11.21 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου