Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Ξεπουλούν ομογένεια και Χίθροου έναντι μερικών αμερικανικών δολαρίων!

Φανούλα Αργυρού

Το περασμένο Σάββατο (31.5.2014) η συντεχνία των Πιλότων ΠΑΣΥΠΙ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημέρωνε ότι η διοίκηση των Κυπριακών Αερογραμμών αποφάσισε να πωλήσει και το δεύτερο σλότ, χρονοθυρίδα,  στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου και κάλεσε τη Βουλή και την κυβέρνηση να επέμβουν για να σταματήσει και η πώληση της δεύτερης και τελευταίας χρονοθυρίδας στο αεροδρόμιο αυτό.
 

Κληθείς να σχολιάσει το θέμα στο Φιλελεύθερο αρμόδια πηγή, όπως έγραψε (3.6.2014) ο συνάδελφος Γεώργιος  Φράγκου,  επικαλείται ότι η πώληση των χρονοθυρίδων ήταν απαίτηση της Ευρωπαϊκής Eπιτροπής και της Κομισιόν αλλά και πρόνοια σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρίας.  Δηλαδή, μας λένε ότι, αμφότεροι Κομισιόν και διοίκηση της εταιρίας αποφάσισαν ομόφωνα να τερματίσουν τις πτήσεις από Χίθροου; Και το θεωρούν... σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρίας το να αποκόψουν τη σύνδεση Κύπρου-Χίθροου ; Είναι σχέδιο αναδιάρθρωσης η αποκοπή του ομφάλιου λώρου της Κύπρου με μια ομογένεια που αριθμεί το μισό πληθυσμό ολόκληρης της Κύπρου;

Επιπλέον η ίδια πηγή είπε και τούτο το πολυσπούδαστο,  απευθυνόμενη κατά την αντίληψή της είτε σε ηλίθιους είτε σε ανεγκέφαλους:  ότι οι χρονοθυρίδες δεν αποτελούν καν περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας, εξού και δεν περιλαμβάνεται καμιά αναφορά σε αυτές στους ετήσιους ισολογισμούς...  στην ουσία είναι όπως ο αέρας εμπορικού καταστήματος που μπορεί να έχει κάποια αξία, μπορεί και να μην έχει.

Δυστυχώς η πηγή αυτή μας κοροιδεύει ασύστολα με αέρα κουπανιστό και μου θυμίζει το χθεσινό άρθρο στη Σημερινή, του Διευθυντή του Κυπριακού Κέντρου Μελετών κ. Χρήστου Ιακώβου « Περι ηλιθίων στην πολιτική».

Καταρχήν οι χρονοθυρίδες όντως δεν είναι περιουσιακό στοιχείο καμίας εταιρίας, εφόσον παραχωρούνται από τις αρχές των αεροδρομίων -στην περίπτωση του Χίθροου - για να διαξάγονται οι πτήσεις και οι εταιρίες πληρώνουν τα τέλη στάθμευσης και εξυπηρέτησης.  Στην δε  περίπτωση του αεροδρόμιου Χίθροου, η χρονοθυρίδα όχι μόνο έχει αέρα μάλιστα εκατομμυρίων, γι΄αυτό και η πώληση της πρώτης χρονοθυρίδας πρόσφατα πήγε για 6.3 εκ ευρώ και την οποία αγόρασε η Middle East Airlines, άστε που θα την αγόραζε το Κατάρ για 15 εκ αλλά λόγω του ότι γνωστοποιήθηκε έχασαν εκείνο το πελάτη και τη πώλησαν στη μισή τιμή (και γι΄αυτό δεν έφταιγαν τα ΜΜΕ αλλά οι ίδιοι οι «αρμόδιοι» της εταιρίας), αλλά έτσι και απολέσουν και την δεύτερη,  δεν θα έχει καμία προοπτική πλέον η εταιρία να επανέλθει στις πτήσεις από Χίθροου!  
Σύμφων με δηλώσεις του προέδρου της ΠΑΣΥΠΙ Πέτρου Σουππουρή στο 24H.com.cy 3.6.2014 η εταιρία
Middle East airlines ακόμα μέχρι σήμερα δεν έχει ξοφλήσει όλο το ποσό.

΄Οταν πώλησαν την πρώτη χρονοθυρίδα της βραδυνής πτήσης μας έταξαν φούρνους παξιμάδια ότι θα την  μετέφερναν στο αεροδρόμιο Στάνστετ,  όμως, ούτε στο Στάνστετ την μετέφεραν ούτε αλλού, γιατί καταρχήν εκτός από την αλόγιστη ταλαιπωρία μεγάλης μάζας των ομογενών που εξυπηρετούνται με το Χίθροου,   πως θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες που έρχονται με άλλες υπερατλαντικές πτήσεις  με ενδιάμεσο σταθμό το Χίθροου και όχι το Στάνστετ, για να συνεχίζουν το ταξίδι τους είτε προς Κύπρο ή μέσω Κύπρου;

Οι Κυπριακές Αερογραμμές, ανέφερε η ίδια πηγή στο Φιλελεύθερο, επιχειρούν να έχουν όφελος από την εκποίηση της χρονοθυρίδας του Χίθροου, που είναι το αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη ζήτηση στον κόσμο.  Δηλαδή το λένε και μόνοι τους, ότι το Χίθροου έχει τέτοια ζήτηση εφόσον είναι το αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη ζήτηση στον κόσμο, και αυτοί θα το εκμεταλλευθούν αυτό για να πωλήσουν και την δεύτερη και τελευταία χρονοθυρίδα και θα κλείσουν το μαγαζί από Χίθροου  και ποιος νοιάζεται για την παροικία.

Ο κ. Σουππουρής δήλωσε επίσης ότι η εταιρία ήδη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την American Airlines για την πώληση της χρονοθυρίδας στο Λονδίνο, η αξία της οποίας διαπραγματεύεται στα 31 εκατομμύρια δολάρια, ή, 24 εκατομμύρια ευρώ και πρόσθεσε ότι « δεν υπάρχουν σωστοί διευθυντές, δεν έγιναν ανοιχτές διαδικασίες και δυστυχώς δεν μπορούν να πάρουν την εταιρεία μπροστά».

Έτσι λοιπόν οι κύριοι αυτοί που διαχειρίζονται σήμερα την εταιρία με πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου τον κ. Αντώνη Αντωνίου επιχειρηματία και στενότατο φίλο του προέδρου Αναστασιάδη (όπως ο ίδιος καυχιέται)  που τον διόρισε,  και έχουν μαζί με την ευρωπαϊκή κομισιόν αυτά τα ευφάνταστα σχέδια αναδιάρθρωσης, θα ξεπουλήσουν ομογένεια και Χίθροου έναντι μιας χούφτας αμερικανικών δολαρίων. Και πως θα  βρουν μετά όλα εκείνα τα εκατομμύρια λίρες που θα χρειάζονται πλέον για να ξανα-εξασφαλίσουν χρονοθυρίδα στο Χίθροου δεν χρειάζεται να στεναχωρούν τα έξυπνα μυαλά τους.

Φανούλα Αργυρού
Ερευνήτρια/δημοσιογράφος και πρώην υπάλληλος των Κ.Α. 1965-1971
Λονδίνο

Δεν υπάρχουν σχόλια: