Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Οι προτάσεις του ΑΚΕΛ για τον τουρισμό. Μεταξύ αυτών και η αντιμετώπιση του all inclusive



Τριάντα μία συν μία προτάσεις για τον τουρισμό κατέθεσε σήμερα ο ΓΓ του ΑΚΕΛ και ανήγγειλε τη διοργάνωση Ημερίδας για τον Τουρισμό την Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου στη Λευκωσία, “με στόχο την ανταλλαγή απόψεων για τις προτάσεις του ΑΚΕΛ”.


Σε δηλώσεις στα γραφεία του ΑΚΕΛ, ο Άντρος Κυπριανού εξήγησε ότι πρόκειται για μελέτη του Γραφείου Τουρισμού που εκπονήθηκε από κοινού με το Γραφείου Οικονομικών Μελετών και ευγενής φιλοδοξία τους – όπως είπε - είναι αυτή η μελέτη και οι προτάσεις να τύχουν αξιοποίησης από την πολιτεία ώστε “να συμβάλουν στη συγκρότηση πραγματικά καινοτόμου τουριστικής μεταρρύθμισης που τόσο χρειάζεται η χώρα μας”.

Ο κ. Κυπριανού είπε ότι ο τουρισμός αποτελεί αιμοδότη της οικονομικής ανάπτυξης και τα έσοδα για την 5ετία 2010-2014 ξεπέρασαν τα 2 δις ευρώ αυξάνοντας το μερίδιο τους στο ΑΕΠ από 8,1% σε 11,5%. Η δε έμμεση συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ υπολογίζεται να κινείται στο 20-25%, πρόσθεσε.

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ μίλησε για προκλήσεις που αφορούν την εποχικότητα, αφού την καλοκαιρινή περίοδο (Απρ-Οκτ) υποδεχόμαστε το 94% των τουριστών και τη χειμερινή περίοδο (Νιοβρ-Μαρ.) μόνο το 6%, την εξάρτηση από μεγάλους οργανωτές ταξιδιών και 2 συγκεκριμένες αγορές (Αγγλία κ Ρωσία στέλνουν μαζί το 62% των τουριστών ), την προβληματική προσβασιμότητα – κάνοντας μνεία στο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, το ανεπαρκές και μη ελκυστικό τουριστικό προϊόν, με γερασμένες υποδομές “όπως εντοπίζεται γλαφυρά και στη σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Δεκέμβρη του 2014”, τη σοβαρή μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, παρατηρώντας ότι η αδήλωτη εργασία στα ξενοδοχεία είναι στο 25% και περίπου 56% είναι κοινοτικοί, κυρίως ανειδίκευτοι. Αναφορά έκανε επίσης στο ψηλό κόστος τουριστικού πακέτου.


Ως πιο σημαντικές προτάσεις ο ΓΓ του ΑΚΕΛ κατέταξε την επέκταση αεροπορικής σύνδεσης με υφιστάμενους και νέους προορισμούς, τη συνεχή ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας για προσέλκυση τουριστών με ειδικά ενδιαφέροντα και μεταφορά εξοπλισμού, την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των τουριστικών περιοχών μας, αεροδρομίων και λιμανιών με ταχύπλοα σκάφη, την ανάπτυξη χερσαίων συγκοινωνιών εντός και μεταξύ των πόλεων, για αύξηση δυνατοτήτων συγκοινωνίας των περιηγητών, τη δημιουργία νέων υποδομών και αναβάθμιση υφισταμένων τουριστικών μονάδων για ανάπτυξη του τουρισμού υγείας – ευεξίας, του αθλητικού, οικολογικού, θρησκευτικού τουρισμού καθώς και αναβάθμιση του αγροτουρισμού και αναζωογόνηση της υπαίθρου και απομονωμένων περιοχών.

Πρότεινε επίσης κίνητρα για αναβαθμίσεις σε μονάδες που προωθούν αυτή την ανάπτυξη, υλοποίηση μεγάλων τουριστικών έργων ανάπτυξης όπως θεματικά πάρκα (υδροπάρκα, ψυχαγωγίας) συνεδριακά κέντρα, εφαρμογή μέτρων αντιμετώπισης εμπορικών πρακτικών συγκέντρωσης και μονοπωλίων, επιδίωξη διασποράς του τουριστικού προϊόντος και αποτροπή της ετεροβαρούς κατανομής των ωφελειών σε μερικούς μεγάλους οργανωτές ταξιδιών και μεγαλοξενοδόχους, να αναπτυχθούν εναλλακτικές μορφές προώθησης τουριστικών πακέτων στοχεύοντας στον εξατομικευμένο τουρισμό που κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του παραδοσιακού, μαζικού τουρισμού,να διατηρηθεί το μικρομεσαίο μέγεθος και ο οικογενειακός χαρακτήρας των τουριστικών επιχειρήσεων και να αντιμετωπιστεί το μοντέλο “all inclusive”.

Το ΑΚΕΛ, είπε, προτείνει ακόμη τη δημιουργία Συμβουλίου Μελέτης και Αδειοδότησης αναπτυξιακών και τουριστικών έργων για απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών, την μείωση των τελών των αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι η Κύπρος είναι στις πρώτες θέσεις με τα ψηλότερα τέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που συνιστά πλήγμα στον ανταγωνισμό, την αναθεώρηση προς τα κάτω στα τέλη από δημόσιους οργανισμούς τη χειμερινή περίοδο, έμφαση στον εσωτερικό τουρισμό με σχέδια για επιχορηγούμενο κοινωνικό τουρισμό, ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο. Αυτά, πρόσθεσε, εφαρμόστηκαν από το Υπουργείο Εργασίας επί διακυβέρνησης Χριστόφια. Χρησιμεύουν και ως εργαλείο καταπολέμησης του προβλήματος της εποχικότητας.

“Επανεξέταση του τρόπου κατηγοριοποίησης των ξενοδοχείων, με κριτήρια που θα λαμβάνουν υπόψη και την ποιότητα εξυπηρέτησης και επάρκειας του προσωπικού. Η ψηλή ποιότητα υπηρεσιών και κυπριακή φιλοξενία να ιεραρχηθούν ως βασικοί άξονες αναβάθμισης και «ταυτοποίησης» του προϊόντος μας”.

Χρειάζεται, συνέχισε, σεβασμός των ρυθμισμένων εργασιακών σχέσεων καθώς και εργοδότηση προσοντούχου προσωπικού αλλά και ενθάρρυνση για εργοδότηση Κυπρίων και χαρακτήρισε απαραίτητη την πιστοποίηση προσόντων στη βάση των προτύπων της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, μεταξύ των οποίων και η βασική γνώση της ελληνικής. “Να θεσμοθετηθεί εκπαίδευση για το ξένο ανειδίκευτο προσωπικό”.

Πρότεινε επίσης την ενίσχυση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, προώθηση, στοχευμένης άμεσης και έμμεσης διαφήμισης αναλόγως χώρας, ηλικίας και ενδιαφερόντων, προστασία του περιβάλλοντος και παραλιών, να τεθεί φραγμός στην άναρχη και ανισομερή ανάπτυξη, κίνητρα για εγκατάσταση φωτοβολταικών σε τουριστικές μονάδες, πρόληψη και καταπολέμηση της ρύπανσης της θάλασσας και καταρτισμός «Σχεδίου Διαχείρισης Παραλιών».

Ακόμη, συστηματική ενασχόληση και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στους τομείς θαλάσσια έρευνα, ασφάλεια θαλασσών κλπ καθώς και επέκταση της παρουσίας προσοντούχων ναυαγοσωστών για προστασία των λουόμενων, αλλά και επανεξέταση του ρόλου των γραφείων εξωτερικού.

“Αναβάθμιση των Γραφείων Πληροφοριών Τουρισμού. Θεσμοθέτηση παρατηρητηρίου τουριστικών τιμών. Δημιουργία Κέντρου Τουριστικών Ερευνών. Ενίσχυση των μηχανισμών διασφάλισης ποιότητας με εισαγωγή ISO, επαγγελματικής συμπεριφοράς κλπ”.

Καταλήγοντας ο Άντρος Κυπριανού μίλησε για έντονη απαίτηση για αύξηση των κονδυλιών για την ανάπτυξη του τουρισμού και εξέφρασε ανησυχία για πολιτικές ενέργειες το τελευταίο διάστημα που τείνουν να αμφισβητήσουν το ρόλο του ΚΟΤ, κάνοντας λόγο για σταδιακή απονεύρωση του Οργανισμού με την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων του. Εξέφρασε τέλος τη διαφωνία του ΑΚΕΛ με την εκπόνηση εθνικής στρατηγικής αξίας 595 χιλιάδων ευρώ, από το Υπουργείο Εμπορίου, αντί του ΚΟΤ, με λεφτά από τους προϋπολογισμούς του ΚΟΤ, του Υπουργείου Εμπορίου αλλά και την ιδιωτική εταιρεία Hermes (100 χιλ).


κυπε

Δεν υπάρχουν σχόλια: