Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

Το πακέτο στήριξης που ανακοίνωσε ο Υπουργός Οικονομικών

Δήλωση Υπουργού Οικονομικών κ. Κωνσταντίνου Πετρίδη στην κοινή συνέντευξη Τύπου με την Υπουργό Εργασίας για το νέο πακέτο στήριξης της οικονομίας. 

Όταν ένα χρόνο πριν, ακούγαμε για πρώτη φορά τη λέξη κορωνοϊός, αυτή η απειλή βρισκόταν ακόμη μίλια μακριά μας. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την ταχύτητα με την οποία θα εξελισσόταν σε μια πανδημία, που θα ανέτρεπε όχι μόνο τα υγειονομικά αλλά και τα κοινωνικά και τα οικονομικά δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο. Κανείς δεν ανέμενε αυτή την τεραστίων διαστάσεων κρίση, η οποία έγινε μέρος και της δικής μας καθημερινότητας, τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Από την πρώτη στιγμή ως Κυβέρνηση δηλώναμε ότι αυτή ειδικά η κρίση έχει ένα πρωτόγνωρο χαρακτηριστικό. Χαρακτηρίζεται από ένα τεράστιο βαθμό αβεβαιότητας, τόσο όσον αφορά το βάθος όσο και την διάρκεια της, και κατ’ επέκταση η οικονομική διαχείριση πρέπει να είναι προνοητική, αλλά και ευέλικτη ώστε να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες υγειονομικές συνθήκες.

Δηλώναμε, επίσης, ότι ακριβώς λόγω αυτής της μεγάλης αβεβαιότητας οι χειρισμοί μας θα έπρεπε να είναι τέτοιοι που δεν θα εξαντλούσαν τους πόρους και τα πολεμοφόδια μας από την αρχή, με κίνδυνο να μην μπορεί το κράτος να καταστεί αρωγός στους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις, αλλά και το σύστημα υγείας την ώρα της ανάγκης.  

Η εξέλιξη της πανδημίας, τόσο σε εθνικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο δικαιώνει τις εκτιμήσεις μας, αλλά και την πολιτική την οποία ακολουθήσαμε μέχρι σήμερα.

Το ολοκληρωμένο και συνεκτικό Πρόγραμμα Στήριξης της Οικονομίας που εφαρμόσαμε μέχρι σήμερα στήριξε έμπρακτα τον εργαζόμενο και τις επιχειρήσεις και λειτούργησε καταλυτικά όσον αφορά την διατήρηση του διαθέσιμου εισοδήματος των συμπολιτών μας. Οι οικονομικές συνέπειες θα ήταν ασύγκριτα μεγαλύτερες, αν η Κυβέρνηση από την αρχή δεν είχε ενεργήσει με προνοητικότητα και αποφασιστικότητα, υιοθετώντας σωρεία μέτρων, στήριξης, στοχευμένα ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούσε η διακύμανση της πανδημίας.

Ενδεικτικά είναι και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα που αφορούν τόσο το βάθος της ύφεσης όσο και την κατάσταση στην αγορά εργασίας, τα οποία συγκρίνονται πολύ ευνοϊκά τόσο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όσο και σε σχέση με τις επιδόσεις των πλείστων ευρωπαϊκών χωρών.

Είναι στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, που σήμερα, δεδομένων των περιοριστικών μέτρων που ανακοινώθηκαν χθες, και αντιλαμβανόμενοι πλήρως την ανησυχία και τους προβληματισμούς όλων των επηρεαζόμενων, αποφασίσθηκε όπως εφαρμοστούν νέα μέτρα στήριξης ως ακολούθως:

1. Σχέδιο επιδότησης εργαζομένων (θα αναλυθεί από την Υπουργό Εργασίας)

2. Σχέδιο Επιδότησης Επιχειρήσεων που τελούν υπό υποχρεωτική πλήρη αναστολή, σύμφωνα με τα Διατάγματα του Υπουργείου Υγείας και τις σχετικές Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου και συμμετείχαν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων από 16/03/2020 – 31/10/2020:

Δικαιούχοι :

Επιχειρήσεις περιλαμβανομένων και εργοδοτών που τελούν υπό υποχρεωτική πλήρη αναστολή, σύμφωνα με τα Διατάγματα του Υπουργού Υγείας και των σχετικών Αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου από 16/03/2020. Για την καταβολή της εφάπαξ χορηγίας δεν θα απαιτείται η υποβολή αίτησης από τους δικαιούχους. Απαραίτητη προϋπόθεση να ήταν ενταγμένοι και εγκρίθηκαν στο Ειδικό Σχέδιο Πλήρους Αναστολής των Εργασιών Επιχείρησης, του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων που εφαρμόζεται στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού COVID19.

Στόχος: Επιχορήγηση ενοικίων και άλλων λειτουργικών εξόδων.

Ύψος Επιδότησης/εφάπαξ χορηγίας:

Επιχειρήσεις περιλαμβανομένων και εργοδοτών που τελούσαν υπό πλήρη αναστολή των εργασιών τους από 16/03/2020 και εργοδοτούν μέχρι 9 άτομα – €10.000.

Επιχειρήσεις περιλαμβανομένων και εργοδοτών που τελούσαν υπό πλήρη αναστολή των εργασιών τους από 16/3/2020 και εργοδοτούν από 10 άτομα και άνω προσωπικό – €15.000.

3. Σχέδιο Επιδότησης Επιχειρήσεων και Αυτοτελώς Εργαζομένων που τελούν υπό υποχρεωτική πλήρη αναστολή, σύμφωνα με τα Διατάγματα του Υπουργείου Υγείας και τις σχετικές Αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα συμμετέχουν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων:

Δικαιούχοι:

Επιχειρήσεις και αυτοτελώς εργαζόμενοι που τελούν υπό υποχρεωτική πλήρη αναστολή ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80%. Για την καταβολή της εφάπαξ χορηγίας δεν θα απαιτείται η υποβολή αίτησης από τους δικαιούχους. Απαραίτητη προϋπόθεση οι δικαιούχοι  να ενταχθούν και εγκριθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων που εφαρμόζονται στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού COVID19 και θα ανακοινωθούν από το Υπουργείο Εργασίας.

Στόχος: Επιχορήγηση ενοικίων και άλλων λειτουργικών εξόδων.

Ύψος Επιδότησης/εφάπαξ χορηγίας:

Αυτοτελώς εργαζόμενοι και πολύ μικρές επιχειρήσεις που τελούσαν ή θα τελούν υπό πλήρη αναστολή εργασιών ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα ενταχθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εργοδοτούν μέχρι 1 άτομο προσωπικό. – €500 

Αυτοτελώς εργαζόμενοι και πολύ μικρές επιχειρήσεις που τελούσαν ή θα τελούν υπό πλήρη αναστολή εργασιών ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα ενταχθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εργοδοτούν μέχρι 2 - 5 άτομα προσωπικό. – €1250

Αυτοτελώς εργαζόμενοι και πολύ μικρές επιχειρήσεις που τελούσαν ή θα τελούν υπό πλήρη αναστολή εργασιών ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα ενταχθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εργοδοτούν μέχρι 6 - 9 άτομα προσωπικό. – €1750

Αυτοτελώς εργαζόμενοι και μικρές επιχειρήσεις που τελούσαν ή θα τελούν υπό πλήρη αναστολή εργασιών ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα ενταχθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εργοδοτούν μέχρι 10 - 50 άτομα προσωπικό. – €2500

Αυτοτελώς εργαζόμενοι και επιχειρήσεις που τελούσαν ή θα τελούν υπό πλήρη αναστολή εργασιών ή έχουν μείωση του κύκλου εργασιών πέραν του 80% και θα ενταχθούν στα Ειδικά Σχέδια του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και εργοδοτούν από 51 και άνω άτομα προσωπικό. – €3000

Σημειώσεις:

      i. Η χορηγούσα αρχή των δυο Σχεδίων θα είναι το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

    ii. Σημειώνεται ότι τα υπό αναφορά μέτρα θα κοινοποιηθούν στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τελική έγκριση ως συμβατό με το καθεστώς κρατικών ενισχύσεων και η ενεργοποίηση του θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήψη της σχετικής έγκρισης.

   iii. Νοείται ότι μια επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί μόνο για ένα από τα δυο πιο πάνω Σχέδια.

   iv. Νοείται στο 3ο Σχέδιο δεν μπορούν να ενταθούν επιχειρήσεις οι οποίες συμμετείχαν στο Σχέδιο Χειμερινών Αναστολών του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

4. Εξάμηνη παράταση του Σχεδίου Επιδότησης επιτοκίων για νέα επιχειρηματικά δάνεια μέχρι τις 30/06/2021

Πρόσθετα με την παράταση, έχουν γίνει βελτιώσεις στο Σχέδιο, και συγκεκριμένα καταργείται η υποχρέωση για υποβολή υπεύθυνης δήλωσης εγκεκριμένου λογιστή του αιτητή για τις πολύ μικρές, μικρές επιχειρήσεις και αυτοτελώς εργαζόμενους.

5. Εξάμηνη παράταση του Σχεδίου  Επιδότησης επιτοκίων για νέα στεγαστικά δάνεια μέχρι τις 30/06/2021

Όσον αφορά το Σχέδιο Επιδότησης επιτοκίων για νέα στεγαστικά δάνεια, έχει αποφασιστεί όπως σε αυτά δύναται να περιληφθούν και νέα στεγαστικά δάνεια τα οποία κατά την έκδοση τους ενοποιήθηκαν με υφιστάμενα εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια, με τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

    (α) Το ενοποιημένο δάνειο δεν υπερβαίνει τις €300.000.

    (β) Η συμφωνία για το νέο στεγαστικό δάνειο υπογράφηκε μετά την 1η Μαρτίου 2020.

   (γ)Έχουν ενοποιηθεί στο νέο δάνειο εκτός του νέου στεγαστικού δανείου εξυπηρετούμενα δάνεια του ιδίου σκοπού και τα οποία δεν παρουσίαζαν πέραν των 90 ημερών σε καθυστέρηση.

    (δ) Θα επιδοτείται το επιτόκιο του δανείου που αφορά μόνο το νέο στεγαστικό δάνειο.

    (ε) Το δάνειο και οι δανειολήπτες θα πληρούν όλες τις άλλες πρόνοιες του Σχεδίου.

Υπενθυμίζεται  ότι τα δυο πιο πάνω Σχέδια τέθηκαν σε ισχύ τον Ιούλιο του 2020 και έληγαν στις 31/12/2020. Δεδομένου του ενδιαφέροντος που έχει μέχρι σήμερα εκδηλωθεί και με απώτερο στόχο να δοθεί περισσότερος χρόνος σε επιχειρήσεις και πολίτες να ενταθούν στα Σχέδια, δίνεται παράταση ώστε να καλύπτονται επιχειρηματικά και στεγαστικά δάνεια που συνάφθηκαν ή θα συναφθούν από την 1/3/2020 μέχρι 30/6/2021.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η ανθεκτικότητα της κυπριακής οικονομίας, η συνέχιση μιας ευέλικτης, στοχευμένης, συνετής πολιτικής διαχείρισης της πανδημίας στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας, η πλήρης εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών εργαλείων, αλλά και ο προσαρμοσμένος για την αντιμετώπιση της πανδημίας προϋπολογισμός του 2021, αποτελούν τα όπλα μας για αντιμετώπιση και αυτής της πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης.

Είμαι βέβαιος ότι με αυτά τα όπλα, παράλληλα με την ανάληψη της συλλογικής και ατομικής μας ευθύνης όσον αφορά την τήρηση των επώδυνων αλλά αναγκαίων περιοριστικών μέτρων, όπως κάναμε στο πρώτο κύμα της πανδημίας, θα ξεπεράσουμε και το δεύτερο κύμα και θα οδηγηθούμε σε μια ισχυρή ανάκαμψη και αύξηση των εισοδημάτων τον επόμενο χρόνο.



https://www.pio.gov.cy/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%B8%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF.html?id=16787#flat


Απαντήσεις του Υπουργού Οικονομικών σε ερωτήσεις κατά την συν. Τύπου για παρουσίαση του νέου πακέτου στήριξης της οικονομίας

Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Κωνσταντίνος Πετρίδης παραχώρησε, σήμερα, κοινή συνέντευξη Τύπου με την Υπουργό Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κα Ζέτα Αιμιλιανίδου, κατά την οποία παρουσίασαν το νέο πακέτο στήριξης της οικονομίας για τα μέτρα που λήφθηκαν προς αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού.

Μετά το πέρας της παρουσίασής του ο κ. Πετρίδης απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ως ακολούθως:

«Ερώτηση: Υπάρχει το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν κάποιες ανισότητες κατά τη εφαρμογή αυτών των σχεδίων. Υπάρχουν κάποιες ασφαλιστικές δικλείδες ούτως ώστε κάτι τέτοιο να αποφευχθεί;

Απάντηση: Τα προγράμματα που εφαρμόζονται είναι αυτά που εφαρμόζονται ακριβώς για να μην υπάρχουν ανισότητες. Ανισότητα θα ήταν αν λόγω των διαταγμάτων του κράτους οδηγούνταν κάποιοι στη χρεωκοπία και στην ανεργία. Αυτή τη στιγμή το κράτος επιδιώκει να μειώσει την οικονομική ανισότητα η οποία σε άλλες συνθήκες θα αυξανόταν λόγω των επιπτώσεων αυτής της πρωτοφανούς κρίσης. Ο φορολογούμενος έχει δώσει 600-700 εκατομμύρια για άμβλυνση αυτών των ανισοτήτων μέχρι την επιστροφή στην ομαλότητα. Επομένως, η πολιτική η οποία ακολουθείται είναι για να μειωθούν οι ανισότητες, κάτι το οποίο επιτυγχάνεται. Σε άλλες χώρες έχουν δημιουργηθεί ανισότητες, οι οποίες αντικατοπτρίζονται είτε στους δείκτες που αφορούν την αγορά εργασίας είτε οπουδήποτε αλλού και είναι πολύ μεγαλύτερες απ' ό,τι σε εμάς.

Ερώτηση: Μπορεί η οικονομία να αντέξει ξανά ένα ολικό lockdown και, αν ναι, για πόσο καιρό;

Aπάντηση: Η οικονομία έχει κάποιες αντοχές. Αυτή τη στιγμή μπορούμε να στηρίξουμε την οικονομία και αυτό συμβαίνει διότι από την αρχή εφαρμόσαμε προσεκτική πολιτική. Αν είχαμε ακούσει τα καλέσματα κάποιων το Μάη κα τον Απρίλη, σίγουρα θα είχαμε ξεμείνει από εφόδια. Εμείς αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε στοχευμένη παρέμβαση στην οικονομία. Πιστεύω ότι σήμερα ξέρουμε περισσότερα για την πανδημία. Ξέρουμε περισσότερα απ’ όσα ξέραμε το Μάρτιο ή τον Απρίλιο. Σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν στόχοι όσον αφορά και τα εμβόλια και την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Με αυτή την προοπτική είμαι αισιόδοξος ότι τον επόμενο χρόνο θα επανέλθουμε σε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης και ότι η πολιτική που ακολουθούμε για την οικονομία θα έχει αποτελέσματα.

Ερώτηση: Τι γίνεται με άτομα που χρειάζεται να διακινούνται (π.χ. προμηθευτές επιχειρήσεων, λειτουργοί των ΜΜΕ κλπ);

Απάντηση: Να αναφέρω κατ’ αρχάς ότι προηγουμένως είχαμε οριζόντιο lockdown, τώρα όμως έχουμε τοπικά lockdown. Το να κάνεις τοπικά lockdown δεν σημαίνει να κόψεις την αλυσίδα της προσφοράς. Διαφορετικά, μπορεί να παρατηρηθούν ελλείψεις (σε φαγώσιμα ή άλλα είδη). Δεν έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε προβλήματα στις περιοχές που γίνονται lockdown. Τέτοιες καταστάσεις συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο και κάποια πράγματα είναι και κοντά στη λογική.

Ερώτηση: Μέχρι τώρα το οικονομικό βάρος της πανδημίας το έχουν επωμισθεί το κράτος και ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος πλήττεται πάρα πολύ. Γιατί λοιπόν η Κυβέρνηση δεν επέβαλε και περικοπές στους δημόσιους υπαλλήλους, όπως έγινε και στο παρελθόν; Το δεύτερο που θέλω να ρωτήσω, σας έχει ζητηθεί κονδύλι για την προετοιμασία του χώρου για φύλαξη των εμβολίων;

Απάντηση: Όσον αφορά το πρώτο, δεν έχω κάτι περισσότερο να αναφέρω από όσα είχαν ήδη ειπωθεί το προηγούμενο διάστημα. Η πολιτική που ακολουθούμε αυτή τη στιγμή είναι πολιτική στήριξης και της ιδιωτικής κατανάλωσης. Λόγω της συνετής και ορθής οικονομικής και δημοσιονομικής διαχείρισης, δεν αναγκαστήκαμε να προβούμε σε περικοπές (που είτε θα αφορούσαν αναπτυξιακά έργα, είτε θα αφορούσαν μισθούς, είτε θα αφορούσαν επιδόματα/συντάξεις). Κάτι τέτοιο θα είχε αλυσιδωτές επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση και στην εγχώρια κατανάλωση και θα εγκυμονούσε τεράστιους κινδύνους και αύξηση της ανεργίας.

Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, δεν ξέρω αν ζητήθηκε κονδύλι. Αυτό που ξέρω είναι ότι στο συμπληρωματικό προϋπολογισμό Μαρτίου 2020 είχαμε εγκρίνει 100 εκατομμύρια για τον τομέα της υγείας και είμαστε από τις χώρες που είχαν προβεί σε αύξηση των δαπανών για θέματα υγείας λόγω COVID19 και σας διαβεβαιώ ότι δεν υπάρχει θέμα να μην δοθούν κονδύλια γι’ αυτό το θέμα.

Ερώτηση: Υπάρχει ενδεχόμενο δανεισμού για να καλυφθούν οι διάφορες ανάγκες;

Απάντηση: Ο προϋπολογισμός 2021 έχει τροποποιηθεί ούτως ώστε να είναι προσαρμοσμένος στις συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία. Σχετικά με το αν θα χρειαστεί δανεισμός, γνωρίζετε ότι ο δανεισμός δεν είναι κάτι που προαναγγέλλεται.

Ερώτηση: Λόγω της κατάστασης που διανύουμε, το κόστος αντιμετώπισής της αυξάνεται. Γίνονται σενάρια για άντληση περαιτέρω ρευστότητας;

Απάντηση: Υπενθυμίζω ότι η Κύπρος είναι πρωταθλήτρια όσον αφορά το ταμείο SURE. Στo ταμείο SURE είμαστε η μόνη χώρα για την οποία εγκρίθηκαν σχέδια ύψους 479 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό το οποίο αναλογεί σε ένα ποσοστό το οποίο (κατ’ αναλογίαν πληθυσμού) είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που ισχύει σε άλλες χώρες. Επίσης, η Κύπρος είναι πρωταθλήτρια όσον αφορά την απορρόφηση κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όσον αφορά τα σχέδια που είχαμε ανακοινώσει. Είμαστε επίσης η πρώτη χώρα που υπέγραψε συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Εγγυήσεων. Σίγουρα αποτελεί μια πρόκληση το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο για την επόμενη πενταετία θα είναι βαρύνουσας σημασίας στην προσπάθεια ανάκαμψης, με υπέρμετρο βάρος όσον αφορά τα πρώτα τρία χρόνια. Γίνονται εντατικές προετοιμασίες ούτως ώστε να καταλήγουμε να έχουμε εξίσου καλή επίδοση και εκεί, κάτι το οποίο θα είναι επίσης συνυφασμένο και με τις μεταρρυθμίσεις. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρξει μια συνετή πολιτική όσον αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης. Είμαστε επίσης ευχαριστημένοι από το Πλαίσιο Πολυετούς Προϋπολογισμού της ΕΕ. Για τα επόμενα χρόνια έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα ποσά τα οποία δικαιούμαστε. Έγινε επίσης μα μεγάλη προετοιμασία για να αυξηθεί και η αποδοτικότητα αυτών των κονδυλίων. Έχουν ετοιμαστεί και έργα τα οποία θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο μιας επιθετικής αναπτυξιακής πολιτικής. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι γίνεται μια πολύπλευρη προσπάθεια για σωστή χρήση όλων των κονδυλίων που μπορούν να διατεθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: