Πόσες φορές Αμερικανός Πρόεδρος συγχαίρει την Πολεμική Αεροπορία άλλης χώρας, με αφορμή ένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα πολιτικής αεροπορίας;
Αναφέρομαι στη συνέντευξη που έδωσε ο κ. Ακριβός Τσολάκης στον συνάδελφο Παναγιώτη Γρηγορίου, Σημερινή 27 Οκτωβρίου 2013. Στην ερώτηση, κατά πόσο το «Ήλιος» καταρρίφθηκε από τα ελληνικά μαχητικά, ο κ. Τσολάκης απάντησε ότι «δεν υπήρξε θέμα κατάρριψης...». Όμως, στις 20 Αυγούστου 2005, μια εβδομάδα μετά την αεροπορική εκείνη τραγωδία, η έγκυρη δημοσιογράφος Κύρα Αδάμ δημοσίευσε ένα άρθρο στην «Ελευθεροτυπία» των Αθηνών, με τίτλο «To Renegade, το άκρως απόρρητο υλικό, η κατάρριψη σεναρίων και τα εύσημα Μπους». Ένα άρθρο που δεν άγγιξε και δεν αγγίζει κανένας. Αξίζει να το επαναφέρουμε στο φως, γιατί δεν μπορεί να αποκλείεται η εκδοχή κατάρριψής του τόσο εύκολα, όσα βιβλία και αν γραφτούν για την τραγωδία εκείνη.
Τι έγραψε η Κύρα Αδάμ
Έγραψε, λοιπόν, μεταξύ άλλων η Κ. Αδάμ: «...Η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επισήμως ότι το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν αρχικώς ''ύποπτο Renegade και στη συνέχεια Renegade αεροσκάφος'', ενώ αμέσως μετά το Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι έχει ήδη χαρακτηρίσει άκρως ''απόρρητο ειδικού χειρισμού'' όλο το προανακριτικό υλικό που συγκεντρώνει. Ουδέποτε, σε άλλο πρόσφατο μοιραίο αεροπορικό δυστύχημα, έχει ακολουθηθεί παρόμοια διαδικασία (π.χ. Γιάκοβλεφ στη Θεσσαλονίκη, C-130 στην Πάχη, Σινούκ στις Καρυές).
Μόνη της, δηλαδή, η κυβέρνηση διεύρυνε τις εκδοχές του αεροπορικού δυστυχήματος, πέραν της ''συνηθισμένης'' εκδοχής βλάβης του αεροσκάφους. Όχι χωρίς κόπο και πίεση, είναι αλήθεια, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε ότι ο Πρωθυπουργός, μόνος και απόλυτος υπεύθυνος με βάση τις εθνικές και διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας, είχε δώσει εντολή κατάρριψης του συγκεκριμένου αεροσκάφους, αν εστρέφετοκατά κατοικημένης περιοχής (σ.σ. πράγμα που το αεροσκάφος έκανε, παίρνοντας πορεία προς το αεροδρόμιο ''Βενιζέλος'', καίτοι ακολουθείτοαπό τα δύο F-16 και δύο Mirage), με την κυβέρνηση να μην αντιδρά. Μόνο ''που το αεροσκάφος πρόλαβε και έπεσε μόνο του'', συμπλήρωσε η κυβέρνηση, κλείνοντας με αυτόν τον τρόπο τη δική της ''επικοινωνία'' με την κοινή γνώμη Ελλάδας και Κύπρου.
»Αυτήν την εφιαλτική πλευρά των πιθανών εκδοχών της αεροπορικής τραγωδίας την ξέχασαν όλοι, πλην του... Προέδρου Μπους, με τη διφορούμενη συλλυπητήρια επιστολή του. Ο Αμερικανός Πρόεδρος, άψογος στην έκφραση θλίψης, δεν παρέλειψε -πράγμα ασυνήθιστο για ''απλά'' αεροπορικά δυστυχήματα- να τονίσει ότι συγχαίρει την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία για τις ενέργειές της, ''προκειμένου να αποτραπεί η καταστροφή''. Θα πρέπει να ερευνήσει κανείς τα αρχεία του Λευκού Οίκου, για να βρει πόσες φορές ο Αμερικανός Πρόεδρος συγχαίρει την Πολεμική Αεροπορία άλλης χώρας, με αφορμή ένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα πολιτικής αεροπορίας - και δυστυχώς, υπάρχουν παρά πολλά τέτοια και μεγαλύτερα συμβάντα στον κόσμο.
Από το βράδυ της Δευτέρας και μετά, η κοινή γνώμη Ελλάδας και Κύπρου βομβαρδίζονται με ''στοιχεία πληροφοριών και σεναρίων για την πτώση του αεροσκάφους από μηχανική βλάβη του'', που το ένα αναιρεί το άλλο, χωρίς φραγμό, με απίστευτη προχειρότητα και ανακρίβεια, σε σημείο να προκληθεί η οργή ξένων οργανώσεων πιλότων και άλλων ειδικών. Το σενάριο της ''πλήρους αποσυμπίεσης'' καταρρίφθηκε από την ιατροδικαστική εξέταση, η οποία πιστοποίησε ότι οι επιβαίνοντας ήταν εν ζωή τη στιγμή της πρόσκρουσης στο Γραμματικό… Τα σημεία που πεισματικά δεν έχουν διερευνηθεί και δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως είναι πόσα καύσιμα τελικώς είχε το μοιραίο αεροσκάφος...».
Μέχρι σήμερα, τα όσα έγραψε και αποκάλυψε η Κύρα Αδάμ δεν έχουν, πιστεύω, απαντηθεί. Ακόμα πιο σημαντικά, δεν άκουσα να δημοσιοποιήθηκε η συγκεκριμένη επιστολή του Αμερικανού ΠροέδρουΜπους προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό, με τα εύσημα και τα συγχαρητήρια για τον «χειρισμό» του αεροπλάνου «Renegade», με τους 121θυσιασθέντες συμπατριώτες μας. Η δημοσιογράφος Κ. Αδάμ ήταν απόλυτη στο άρθρο της: Υπήρξε επιστολή με εύσημα του Αμερικανού Προέδρου. Ο Κ. Καραμανλής καλείται να τη δώσει στη δημοσιότητα, αλλιώς θα πρέπει όντως να ερευνηθεί το θέμα από δικούς μας στην Ουάσιγκτον. Αν η επιστολή έχει ήδη δημοσιευθεί και δεν την είδα, απολογούμαι, παρακαλώ να ενημερωθούμε πού μπορούμε να τη διαβάσουμε.
Το παζλ του χειρισμού
Εδώ πρέπει να θυμηθούμε ότι τις μέρες εκείνες ο Αμερικανός ΠρόεδροςΜπους (ο νεότερος) είχε καλέσει κυβερνήσεις να συμφωνήσουν ότι όποια αεροπλάνα θεωρούνταν «Renegade» να καταρρίπτονται και η Ελλάδα είχε αποδεχθεί την εντολή εκείνη. Δεν αμφιβάλω ούτε λεπτό, λοιπόν, ότι όντως, για τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, ήταν η χειρότερη μέρα της ζωής του (δήλωσή του στον «Ελεύθερο Τύπο» 9 Σεπτεμβρίου 2007). Όμως, εδώ προστίθεται ακόμα ένα ερώτημα στο παζλ του χειρισμού Καραμανλή του αεροπλάνου της εταιρείας «Ήλιος», σε σχέση με τα εύσημα που έτρεξε να δώσει ο Αμερικανός Πρόεδρος προς την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία: Πόσο βαθιά γνώστης του διλήμματος Καραμανλή ήταν και ο τότε Πρόεδρος της Κύπρου μ. Τάσσος Παπαδόπουλος; Γιατί, σύμφωνα με δηλώσεις τού τότε Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Βασίλη Πάλμα, «Σημερινή» 11 Σεπτεμβρίου 2007,
«Ο Τάσσος γνώριζε τα πάντα για το δίλημμα Καραμανλή». «...Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μπόινγκ που συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005, όταν προσέγγισε τον ελλαδικό εναέριο χώρο, εθεωρείτο ότι δεν είχε ταυτότητα. Αποτέλεσμα τούτου ήταν οι επιτελείς της ελλαδικής κυβέρνησης να θεωρήσουν ακόμα ότι επρόκειτο και για τρομοκρατική ενέργεια. Για τον λόγο αυτό τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο «Renegade», όπως γίνεται σε τέτοιου είδους περιπτώσεις. Άξιον αναφοράς είναι το γεγονός ότι η ταυτοποίηση του αεροπλάνου έγινε μετά από επικοινωνία της κυπριακής κυβέρνησης με το Μέγαρο Μαξίμου», συμπλήρωσε η «Σημερινή». (Η ταυτοποίηση, όμως, έγινε πριν ή μετά την πτώση του αεροπλάνου;). Για ευρύτερη έρευνα για την τραγωδία αυτή λοιπόν, θα πρέπει να απαντηθεί το κύριο ερώτημα της ΚύραςΑδάμ, που από τις 20 Αυγούστου 2005 παραμένει αναπάντητο: Πόσες φορές Αμερικανός Πρόεδρος συγχαίρει την Πολεμική Αεροπορία άλλης χώρας, με αφορμή ένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα πολιτικής αεροπορίας;
ΦΑΝΟΥΛΑ ΑΡΓΥΡΟΥ
Ερευνήτρια, συγγραφέας
28/10/2013 | Σημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου