Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη.



Δεν χρειάζεται  ειδική μελέτη για να καταλήξει κάποιος στο συμπέρασμα ότι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη(ΚΕΠ) αποτέλεσαν και αποτελούν μια σοβαρή αναβάθμιση ταχείας προσφοράς υπηρεσιών στον πολίτη και απεμπλοκή του από τα δυσκίνητα γρανάζια της δημόσιας υπηρεσίας.
Είναι επιπλέον ισχυρή η πεποίθηση ότι η ύπαρξη ενός και μόνου ΚΕΠ επί της πολυσύχναστης λεωφόρου Ελευθερίου Βενιζέλου που εξυπηρετεί τόσο την πόλη αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της επαρχίας Πάφου δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες τόσο του ντόπιου πληθυσμού όσο και των ξένων κατοίκων.

Και αν η απόφαση των κυβερνώντων εξαντλείται στη δημιουργία ενός μόνο νέου ΚΕΠ διερωτάται ο απλός πολίτης γιατί να μην αυξηθεί ο αριθμός των ΚΕΠ (από ένα σε τρία). Η απόφαση για δημιουργία του νέου ΚΕΠ εκτός του κέντρου της Πάφου κινείται προς την λανθασμένη κατεύθυνση. Η Κίνηση Σωτηρία της Πάφου (ΚΣΠ) διερωτάται κατά πόσο η προχειρότητα στην λήψη της σχετικής απόφασης ελαύνεται από άλλα κίνητρα πέραν του συμφέροντος της Πάφου, τόσο της πόλης όσο και της επαρχίας. Αποτελεί τουλάχιστο αβλεψία η επιλογή του  νέου σημείου στο χώρο του Τμήματος Οδικών Μεταφορώνστη Μεσόγη.

Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η στάση των κυβερνώντων να μποϊκοτάρεται το ιστορικό κέντρο της Πάφου τη στιγμή μάλιστα που ανανεωμένο και εξωραϊσμένο αναζητεί επειγόντως να αποκαταστήσει την παλιά του αίγλη και να προσελκύσει τους πολίτες. Η ενίσχυση αυτής της προσπάθειας απαιτεί όπως άμεσα η κυβέρνηση χωροθετήσει το νέο ΚΕΠ εντός του ανανεωμένου κέντρου της πόλης της Πάφου.
Προς τούτο συνηγορούν:

            1.Στην Παλαιά Πόλη υπάρχουν 4 μεγάλοι χώροι στάθμευσης             (Κέννετυ,Περβόλα,Καραβέλα,Χαμάμ) που θα μπορούν να           εξυπηρετούν άψογα τους πολίτες.
            2.Πρόσβαση και από πολίτες που διαμένουν στην ύπαιθρο. Στην         παλιά πόλη υπάρχει εύκολη πρόσβαση με δημόσια συγκοινωνία, ιδιαίτερα στον τερματικόσταθμό Καραβέλα            όπου εξυπηρετούνται καθημερινά εκατοντάδες επισκέπτες        προερχόμενοι καιαπό τις κοινότητες της υπαίθρου.
            3.Αναμένεται η κατακόρυφη αύξηση των πολιτών που επισκέπτονται το ΚΕΠ ως επίσης και ενδυνάμωση του θεσμού του «One-Stop-Shop».
            4.Αυξάνεται η επισκεψιμότητα στην παλιά πόλη Πάφου που τόσο είναι αναγκαία . Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Δήμος Λευκωσίας με αποκλειστικό γνώμονα την αναβίωση του κέντρου της πόλης πέτυχε και μετάφερε το ΚΕΠ επί της λεωφόρου Μακαρίου, δηλαδή στο κέντρο της πόλης.




Είναι ταυτόχρονα αδήριτη η ανάγκη για δημιουργία τρίτου ΚΕΠ εξυπηρέτησης των πολιτών. Το κέντρο του δήμου Γεροσκήπου θα μπορούσε να αποτελέσει το χώρο δημιουργίας ενός νέου ΚΕΠ το οποίο θα εξυπηρετούσε τόσο τη Γεροσκήπου όσο και την ευρύτερη ανατολική περιοχή της επαρχίας.

Η ιστορία θα είναι αμείλικτη στην κρίση της για όλους όσους είτε λόγω αδυναμίας είτε ατολμίας ή σκοπιμοτήτων ή έλλειψης οράματος σύρουν το κέντρο των δήμων Πάφου και Γεροσκήπου στην ανυποληψία και το λήθαργο! Και αν στην προκειμένη περίπτωση η σημερινή κυβέρνηση εξαντλήσει όλη της τη σοφία στη δημιουργία ενός μόνο νέου ΚΕΠ στο χώρο του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, πρέπει να λογοδοτήσει για την κοντόφθαλμη πολιτική της.


Με εκτίμηση


Μιχάλης Χατζημιτσής

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Πάφου

& Προεδρος Κίνησης Σωτηρίας της Πάφου