Μία υποβρύχια εικόνα που κατέγραψε σόναρ δείχνει ένα μεγάλο, σκούρο αντικείμενο στη θάλασσα έξω από τη Βόρνεο το οποίο εικάζεται ότι είναι το αγνοούμενο αεροσκάφος της AirAsia, ανακοίνωσε σήμερα αξιωματούχους της ινδονησιακής υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης. «Βρίσκεται σε βάθος 30 με 50 μετρών», πρόσθεσε.
Μια από τις σορούς που ανασύρθηκαν από το νερό φορούσε σωσίβιο, γεγονός που δημιουργεί νέα ερωτήματα για το πώς εξελίχθηκε η τραγωδία. Τα πληρώματα που μετέχουν στις έρευνες διάσωσης βρίσκονται σε ετοιμότητα για να περισυλλέξουν και να αναγνωρίσουν τα πτώματα των επιβατών του αεροπλάνου, το οποίο την Κυριακή εξαφανίστηκε εν μέσω κακοκαιρίας με 162 επιβαίνοντες κι ενώ κατευθυνόταν από την Ινδονησία στη Σιγκαπούρη. «Ευχόμαστε να είναι αυτό το αεροπλάνο ώστε η επιχείρηση να πραγματοποιηθεί γρήγορα», είπε ο Χερνάντο.
Νωρίτερα σήμερα η εφημερίδα Wall Street Journal έγραψε ότι το αεροσκάφος που φαίνεται στον βυθό της θάλασσας της Ιάβας είναι αναποδογυρισμένο. Οι έρευνες σταμάτησαν την Τετάρτη λόγω κακοκαιρίας, το θετικό όμως είναι ότι το βάθος του νερού στην περιοχή είναι σχετικά μικρό, 40 με 50 μέτρα, και η άτρακτος ίσως είναι δυνατό να ανασυρθεί. Πλοία και αεροσκάφη ερευνούν τη Θάλασσα της Ιάβας για την πτήση QZ501 από την Κυριακή, όταν το αεροπλάνο Airbus A320-200 της μαλαισιανής AirAsia εξαφανίστηκε εν μέσω κακοκαιρίας, περίπου 40 λεπτά μετά την απογείωσή του από την ινδονησιακή πόλη του Σουραμπάγια με προορισμό τη Σιγκαπούρη.
Όπως αναφέρει το Reuters, ορισμένα από τα δέκα θύματα που έχουν περισυλλεγεί μέχρι στιγμής ήταν πλήρως ντυμένα, κάτι που δείχνει ότι το αεροπλάνο μπορεί να έπεσε ανέπαφο στον ωκεανό, ίσως επειδή πετούσε με μικρή ταχύτητα και υπέστη απώλεια αεροδυναμικής στήριξης. Ένα από τα θύματα φορούσε σωσίβιο, γεγονός που δείχνει ότι οι επιβάτες, πιθανώς και το πλήρωμα, είχαν χρόνο να προετοιμαστούν πριν τη συντριβή ή πριν βυθιστεί το αεροπλάνο.
Όμως οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου, απλώς είχαν ζητήσει να ανέβουν σε μεγαλύτερο ύψος για να αποφύγουν την κακοκαιρία. Πιλότοι που σχολιάζουν την υπόθεση στο Διαδίκτυο αναφέρουν ότι ανεπιβεβαίωτα δεδομένα από δευτερεύοντα ραντάρ δείχνουν ότι το Airbus πετούσε με ταχύτητα 353 κόμβων, περίπου 100 κόμβους πιο αργά από ό,τι θα έπρεπε. Αυτό θα μπορούσε να είχε προκαλέσει απώλεια στήριξης και απότομη πτώση του αεροπλάνου.
Γιατί η άτρακτος είναι σχεδόν άθικτη Ειδικοί των αερομεταφορών υποστηρίζουν ότι η άτρακτος του αεροπλάνου θα βρεθεί εύκολα καθώς το αεροσκάφος φαίνεται ότι διαλύθηκε κατά την πρόσκρουσή του στην επιφάνεια της θάλασσας και όχι στον αέρα. Το Ναυτικό της Ινδονησίας αρχικά ανακοίνωσε ότι έχουν βρεθεί συντρίμμια του αεροκάφους και 40 πτώματα, αλλά κάποια μέσα ενημέρωσης αργότερα, επικαλούμενα τον επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης Φρανσίσκους Μπαμπάνγκ Σοελίστιο, μετέδωσαν ότι οι σοροί των επιβαινόντων που βρέθηκαν είναι μόλις τρεις.
Με το πρώτο φως της ημέρας σήμερα, δεκάδες δύτες του Ναυτικού της Ινδονησίας είχαν ξεκινήσει εκ νέου τις έρευνες, στις οποίες μετέχουν περίπου 30 πλοία και 21 αεροσκάφη από την Ινδονησία, την Αυστραλία, τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου