Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020

«Η Σκόπελος προσφέρει συνδυασμό εμπειριών και συγκινήσεων. Σας περιμένουμε»!!!

Καταπληκτικό και πανέμορφο το νησί της Σκοπέλου. Το πιο πράσινο της Ελλάδας. Εκεί που το πράσινο σμίγει με τα γαλάζιο. Μαγευτικά τα τοπία. Κρυστάλλινα τα νερά. Φοβερές οι παραλίες. Νοστιμότατα εδέσματα. Ο ΦΙΛΟΞΕΝΟΣ έκανε αφιέρωμα για τη Σκόπελο και μίλησε με το κατάλληλο άτομο της τοπικής Δημοτικής Αρχής για τον τουρισμό και όχι μόνο του νησιού. Την Ιωάννα Ευσταθίου,   Πρόεδρο της  τουριστικής επιτροπής την οποία και ευχαριστούμε. 

Για την φετινή τουριστική κίνηση στη Σκόπελο, την προβολή και τα μελλοντικά σχέδια της Δημοτικής Αρχής, μίλησε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΦΙΛΟΞΕΝΟ η Δημοτική Σύμβουλος και Πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Σκοπέλου Ιωάννα Ευσταθίου. Στάθηκε στην αβεβαιότητα που έχει δημιουργήσει η πανδημία αλλά και στην μεγάλη προβολή της Σκοπέλου που γίνεται με συστηματικό τρόπο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο  Mamma Mia, λέγοντας πως θεωρείται ένα σημαντικό κεφάλαιο στο χαρτοφυλάκιο τουριστικών «προϊόντων» της Σκοπέλου.

 

1.      Ιωάννα τα τελευταία 30 χρόνια μένεις μόνιμα στη Σκόπελο. Είσαι ιδιοκτήτρια τουριστικού γραφείου, δημοτική σύμβουλος  αλλά και πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής του Δήμου Σκοπέλου. Τι να περιμένει φέτος λόγω της πανδημίας, τουριστικά, η Σκόπελος;

Είναι γεγονός πως η φετινή χρονιά διαφέρει από όσα έχουμε ζήσει τις τελευταίες δεκαετίες. Ο Τουρισμός είναι ένας από τους κλάδους παγκοσμίως που έχει ήδη πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία. Στον αντίποδα, η Σκόπελος είναι ένας προορισμός που χάρη στα ιδιαίτερα στοιχεία του έχει δημιουργήσει μοναδικούς δεσμούς με τους ταξιδιώτες, Έλληνες και ξένους και αποτελεί πάγιο σημείο αναφοράς πολλών φίλων των ποιοτικών διακοπών. Ας είμαστε ειλικρινείς, η μάχη φέτος είναι άνιση, όμως είμαστε εδώ με την δύναμη του προορισμού αλλά και τις πρωτοβουλίες μας σε επίπεδο προβολής, για να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

2.      Έγινε μεγάλη προβολή του νησιού μέσα από σπουδαίες τηλεοπτικές εκπομπές. Φαίνεται να βοήθησε αυτό; Αποδίδει;

Είναι σημαντικό να δίνουμε το στίγμα μας και να μεταδίδουμε μήνυμα αισιοδοξίας σε μία εποχή που η ψυχική ανάταση είναι το ζητούμενο. Λαμβάνουμε θετικά μηνύματα από τις συνεχείς δράσεις μας και προχωράμε αποφασισμένα με τον ίδιο ρυθμό να προβάλουμε τη Σκόπελο.

3.      Η Σκόπελος πάντα προσέλκυε Έλληνες επισκέπτες το καλοκαίρι. Φέτος αναμένουμε αύξηση; Υπάρχουν κρατήσεις;

Κανείς φέτος δεν μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα την εξέλιξη της φετινής τουριστικής χρονιάς, πόσο μάλλον όταν όλα συσχετίζονται και εξαρτώνται από καίρια θέματα υγείας που αγγίζουν και επηρεάζουν όλον τον πλανήτη. Ναι, υπάρχουν κρατήσεις, ναι, υπάρχει ενδιαφέρον από τους Έλληνες ταξιδιώτες και ναι φυσικά παραμένω αισιόδοξη, όμως ειδικά φέτος οφείλουμε όλοι να είμαστε ρεαλιστές και ψύχραιμοι στις προβλέψεις μας και να προχωρούμε βήμα-βήμα.



4.      Είναι γεγονός πως η νέα δημοτική Αρχή έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην προβολή της Σκοπέλου, κάτι που δεν γινόταν τα προηγούμενα χρόνια σε τέτοιο βαθμό.

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε καθήκοντα ως νέα δημοτική αρχή, μέλημα μας ήταν να θέσουμε τις βάσεις για οργανωμένη και ουσιαστική τουριστική προβολή. Όχι στη θεωρία, αλλά στην πράξη και κυρίως έχοντας υπόψη τις πολλές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και τα περιορισμένα οικονομικά των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για τον σκοπό αυτό, πολύ έγκαιρα εγκαινιάσαμε για πρώτη φορά για τα δεδομένα του Δήμου, μία δυναμική πολύ-επίπεδη συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία τουριστικού μάρκετινγκ που στηρίζει το Δήμο σε σειρά ενεργειών όπως μελέτη του προορισμού, δημιουργία λογοτύπου και νέου προωθητικού υλικού, δημιουργία νέου website, ανάπτυξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οργάνωση δράσεων προβολής κ.α.

Οι τελευταίοι μήνες απέδειξαν δυστυχώς με τον πιο ηχηρό τρόπο πως τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο στον Τουρισμό. Η πτώχευση του Thomas Cook πέρσι στο τέλος της σεζόν και η πρωτοφανής πανδημία που ακολούθησε, μας ανάγκασαν ουκ ολίγες φορές να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους και τις δράσεις μας, για προβολή και προσέγγιση αγορών ενδιαφέροντος. Αναφέρω ως παράδειγμα πως εξαιτίας του κορωνοϊού, εξαναγκαστήκαμε να αναβάλουμε εξειδικευμένες παρουσιάσεις του προορισμού και δημοσιογραφικά ταξίδια και στην θέση τους να μπουν άλλες δράσεις. Η  συνεργασία, λοιπόν, με  εξειδικευμένους συνεργάτες βοήθησε σημαντικά και σε αυτήν κατεύθυνση.

 

 5.      Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τι σχεδιάζετε σαν δήμος αλλά και σαν τουριστική επιτροπή;

Χωρίς να μακρηγορούμε, οι δράσεις και πρωτοβουλίες μας εστιάζουν σε τρία επίπεδα:  Στην προβολή στην Ελληνική αγορά, την επιλεγμένη προβολή στο εξωτερικό για φέτος αλλά κυρίως με το βλέμμα στο 2021 και φυσικά τη στήριξη των επαγγελματιών με κάθε δυνατό τρόπο (ενημέρωση σε επίκαιρα θέματα, ένταξη των επιχειρήσεων σε ενέργειες προβολής).

6.      Αλλοδαπούς τουρίστες περιμένει φέτος η Σκόπελος και από ποια κράτη;

Ήδη έχουμε δεχθεί τουρίστες από το εξωτερικό και αναμένουμε την ροή να ενισχυθεί το επόμενο διάστημα εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά. Χώρες προέλευσης είναι Τσεχία Γερμανία Ιταλία και προς το τέλος Ιουλίου Αγγλία ,Δανία ,Σουηδία και Ολλανδία.

7.      Το mamma Mia πιστεύεις η Σκόπελος το έχει εκμεταλλευτεί όσο θα έπρεπε;

Το Mamma Mia! θεωρείται ένα σημαντικό κεφάλαιο στο χαρτοφυλάκιο τουριστικών «προϊόντων» της Σκοπέλου. Ομολογουμένως υπήρχε ένα έλλειμμα κατά τα  προηγούμενα χρόνια σχετικά με την  αξιοποίηση της μεγάλης αυτής παγκόσμιας επιτυχίας. Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε, ενσωματώσαμε στοιχεία από το Mamma Mia! σε δράσεις μας, όπως το νέο λογότυπο με slogan «Skopelos: A piece of your Heart», αλλά και η δημιουργία τουριστικού φυλλαδίου που παρουσιάζει το νησί με πρωτότυπο κινηματογραφικό τρόπο, εμπνευσμένο από τη διαχρονική αγαπημένη ταινία!

Δεν θα σταματήσουν εδώ οι ενέργειες μας αναφορικά με το Mamma Mia! Διερευνούμε νέες δράσεις που θα προσπαθήσουμε να προγραμματίσουμε στο  μέλλον, εφόσον μας το επιτρέψουν οι συνθήκες λόγω της νέας κατάστασης.




8.      Πόσοι γάμοι γίνονται κάθε χρόνο στον Αη Γιάννη;

Περίπου 40 με 50 αλλά  γενικά έχουμε αύξηση των γάμων στο νησί όχι μόνο στον Αη Γιάννη αλλά και στον Αμάραντο, στον Αγνώντα και σε άλλα μέρη του νησιού και στη χώρα της Σκοπέλου που φτάνουν τους  150 πολιτικούς ή Θρησκευτικούς.

9.      Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια σαν Δήμος Σκοπέλου για την περαιτέρω τουριστική άνοδο και προβολή του Νησιού;

Όπως τονίσαμε και παραπάνω, θα συνεχίσουμε να δίνουμε το στίγμα μας στοχευμένα σε αγορές ενδιαφέροντος, επιλέγοντας σύγχρονους τρόπους προβολής με το χαμηλότερο δυνατό κόστος όπως άλλωστε πράξαμε, μέχρι σήμερα. Για τον σκοπό αυτό, θα υλοποιήσουμε ένα πλέγμα δράσεων που αφορούν στην ηλεκτρονική προβολή, το διαδίκτυο, τα δημοσιογραφικά ταξίδια, τις επαφές / συνεργασίες με επαγγελματίες και οργανισμούς, τις εξειδικευμένες παρουσιάσεις, την ανάδειξη ειδικών μορφών τουρισμού, καθώς και τη διερεύνηση για πρωτότυπες συνέργειες.

10.  Ποιο το μήνυμα σου προς τον κόσμο που θα κάνει φέτος διακοπές;

Η Σκόπελος προσφέρει συνδυασμό εμπειριών και συγκινήσεων που δεν θα βρει κανείς εύκολα σε άλλον προορισμό. Το απαράμιλλο φυσικό κάλλος, οι κινηματογραφικές γωνιές του νησιού, τα μονοπάτια, τα μοναστήρια, τα καταδυτικά σημεία, οι θαλάσσιες εκδρομές, οι γάμοι Mamma Mia!, η μοναδική γαστρονομία και  η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών χωρίς υψηλό όμως τίμημα, συνθέτουν ένα έργο τέχνης που θα καταλήξει να γίνει κομμάτι της καρδιάς του κάθε επισκέπτη. Άλλωστε στη Σκόπελο, φέτος σκοπός μας είναι η απόδραση σας… ασφαλώς! Σας περιμένουμε!

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: