Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

Όλα όσα ακούστηκαν στο κακουργιοδικείο για το τετραπλό φονικό στην Αγ. Νάπα



Συνεχίστηκε σήμερα με την κυρίως εξέταση του Χαράλαμπου Ανδρέου, ενώπιον του Μόνιμου Κακουργιοδικείου Λάρνακας – Αμμοχώστου, η ακροαματική διαδικασία για την υπόθεση του τετραπλού φόνου της Αγίας Νάπας το βράδυ της 23ης Ιουλίου 2016 στην Οδό Καταλυμάτων.


Κατά την επίθεση που έγινε στο εστιατόριο The Stone Garden σκοτώθηκαν οι Θεοφάνης Θεοφάνους, άλλως Καλοψιδιώτης, το ζεύγος Ηλία και Σκεύης Χατζηευθυμίου και ο Yani Vogli, ένας εκ των δραστών του φονικού.

Συνεχίζοντας την κυρίως εξέταση του ο Ανδρέου προέβη, από φωτογραφίες, σε αναγνώριση διαφόρων σκηνών που αφορούν την υπόθεση σε Λευκωσία, Λεμεσό και Αγία Νάπα. Επίσης αναγνώρισε γνωστό καφενείο όπου - όπως ανέφερε - «εν το καφέ που λοαρκάζαν να παίξουν το Αλεξούϊ» (Αλέξη Μαυρομιχάλη) και ψαροταβέρνα στη Λευκωσία όπου «σύχναζε το Αλεξούϊ». Όπως είπε στο Δικαστήριο είχε μεταφέρει στους δύο συγκεκριμένους χώρους δύο Αλβανούς για να τους δουν.

Επίσης αναγνώρισε στο Δικαστήριο από τεκμήρια «το όπλο που κρατούσε ο Vogli που έπεσε νεκρός στο εστιατόριο» και το «όπλο που κρατούσε ο Burelli όταν έγινε ο φόνος στην Αγία Νάπα αλλά είναι καμένο».

Σε συγκεκριμένο έγγραφο ημερομηνίας 2/7/16 που του υπέδειξε η εκπρόσωπος της Κατηγορούσας Αρχής Ελλη Παπαγαπίου, ο μάρτυρας είπε πως σ’ αυτό καταγράφονται ορισμένες πληροφορίες για την υπόθεση, που έδωσε στους ανακριτές ύστερα από δικό του αίτημα να μιλήσει κατ’ ιδίαν μαζί τους. Ανέφερε συγκεκριμένα ότι «ο Μπένης (Μάριος Χριστοδούλου) μου είπε να έπαιρνα τον Αλβανό (Burelli) για να τον παίξει ο Αντρος (Αντρέας Δωροθέου)».

Σε κατάθεση του ημερομηνίας 10/7/16 ο μάρτυρας είπε πως ξεκαθάρισε στους ανακριτές της υπόθεσης ορισμένα πράγματα ότι δηλαδή τους δύο Αλβανούς τους φώναζε λόγω σωματότυπου «μεγάλο» τον Burelli και «μικρό» τον Vogli, ότι στο φονικό πέθανε ο «μικρός» και ότι ο «Μπένη μου έλεγε ότι «εννά με κανονίσει και να μου δώσει κάτι τι» για την εμπλοκή του στην υπόθεση.

Απαντώντας σε ερωτήσεις της κ. Παπαγαπίου, ο Ανδρέου είπε πως «δεν έχω πάρει οποιαδήποτε χρήματα από την υπόθεση ούτε πριν ούτε και μετά» και επανέλαβε πως «άκουσα τον Πένταυκα να λέει όταν πήρε εμένα και τον Μπένη για να μας δείξει το χωράφι που θα αφήναμε το αυτοκίνητο της διαφυγής, πως θα πήγαιναν οι δικοί του να το κρούσουν μετά».

Σε άλλη κατάθεσή του ημερομηνίας 23/8/16 ο Χαράλαμπος Ανδρέου ξεκαθάρισε στους ανακριτές κάποια άλλα πράγματα, που αφορούσαν ένα όπλο και σφαίρες που βρέθηκαν στην αποθήκη ενός φίλου του. Είπε συγκεκριμένα ότι «ο Μπένη μου έδωσε ακόμα ένα καλασνίκοφ σε σακούλι και το πήρα σπίτι μου» και πως ο Μπένη του τηλεφώνησε πως πήρε στο σπίτι του ένα σκούτερ «κλεψιμιό».

Ανέφερε ακόμα ότι μετέφερε στην αποθήκη του φίλου του «το σκούτερ, το όπλο, κάμποσες σφαίρες που μου έδωσε ο Μπένη και ένα δικό μου κινητό τηλέφωνο που έδωσε ο Μπένη στους Αλβανούς όταν ήρθαν στην Κύπρο». Ο μάρτυρας αναγνώρισε από φωτογραφίες το όπλο, είπε πως αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε και ότι το όπλο, οι σφαίρες και το κινητό τηλέφωνο παρέμειναν στην αποθήκη του φίλου του μέχρι τη μέρα που τα εντόπισε η Αστυνομία.

Σε κατάθεσή του ημερομηνίας 9/12/16 ο Ανδρέου αναφέρθηκε και σε άλλες λεπτομέρειες της υπόθεσης, δηλαδή ότι το άτομο που τον μετέφερε για να πάρουν το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιείτο για μεταφορά των δύο Αλβανών για το φόνο στην Αγία Νάπα, «είναι ο Ανδρέας και απ’ ότι μου είπε ο Μπένη είναι ο γαμπρός του Αντρέα Δωροθέου, δηλαδή τα έχει με την κόρη του, δεν ξέρω αν είναι παντρεμένοι ή αν απλά έχουν σχέση».

Σε ερώτηση των ανακριτών εάν υποψιαζόταν να υπήρχαν και άλλα άτομα που πιθανόν να ενέχονταν στην υπόθεση, ο μάρτυρας απάντησε «πιστεύω πως ο Μπένη δεν ήταν μόνος του». Είπε ακόμα ότι στις 15/6/16 όταν πήγαν με τον Μπένη και τον Πένταυκα για να τους δείξει τη διαδρομή διαφυγής χωρίς κάμερες, ο Χριστοδούλου «ήταν απένταρος» και στη συνέχεια όταν «ο Πένταυκας μας πήρε στο κλαμπ του το Toga – Toga, βγήκε από το αυτοκίνητο, μπήκε στο κλαμπ και όταν βγήκε έδωσε κάτι στον Μπένη. Το ίδιο βράδυ καθ’οδόν προς τη Λευκωσία ο Μπένη έβγαλε από το τσαντάκι μέσης που είχε μια μάτσα πενηντάευρα και μου έδωσε τα 500 ευρώ που είχα πληρώσει με την πιστωτική μου κάρτα για ενοικίαση της έπαυλης στον Πρωταρά».

Αντεξεταζόμενος από τον Νίκο Δημητρίου, συνήγορο υπεράσπισης του Παναγιώτη Πένταυκα και απαντώντας σε ερωτήσεις για τον δολοφονηθέντα Ανδρέα Δωροθέου, ο μάρτυρας είπε ότι «δεν γνωρίζω αν εμπλέκεται ο Δωροθέου στον τετραπλό φόνο της Αγίας Νάπας. Μου ανέφερε ο Μπένη να πάρουμε τον Αλβανό (Burelli) να τον παίξει (σκοτώσει) ο Ανδρέας Δωροθέου» είπε, πρόσθεσε πως δεν γνωρίζει προσωπικά τον Ανδρέα Δωροθέου και σημείωσε ότι «εγώ δεν ήξερα για οποιαδήποτε κλοπή αυτοκινήτου. Ο Μπένης μου είπε ότι αγόρασε ένα αυτοκίνητο, μου έδωσε τα κλειδιά να πάω να το πάρω και όταν πήγα, ήρθε ο Ανδρέας (γαμπρός του Ανδρέα Δωροθέου) και το πήρε στην έπαυλη στον Πρωταρά».

Σε άλλες ερωτήσεις απάντησε πως «εγώ προσωπικά δεν γνώριζα ημερομηνία και ώρα για τη δολοφονία στην Αγία Νάπα», ότι δεν γνώριζε πού θα πήγαιναν εάν η δολοφονία γινόταν στο δεύτερο εστιατόριο, αφού όπως εξήγησε «δεν μου έδειξαν τίποτε, ούτε διαδρομή διαφυγής. Εγώ εκτελούσα οδηγίες του Μπένη, δεν έπαιρνα αποφάσεις».

Σε παρατήρηση του κ. Δημητρίου ότι το σενάριο ήταν να σκοτώσουν τον Αλέξη Μαυρομιχάλη, ο μάρτυρας είπε πως «εγώ πήρα τους δύο Αλβανούς δύο φορές σε ένα καφενείο και μια ψαροταβέρνα για να τα δουν. Ο Μπένης μου είπε ότι ήθελε να σκοτώσουν τον Αλέξη και την παρέα του».

Αναφορικά με τη διαδρομή διαφυγής, την οποία όπως υποστήριξε ο μάρτυρας τους υπέδειξε ο Παναγιώτης Πένταυκας, είπε πως «στη διαδρομή δεν υπήρχαν κάμερες, δεν έκανα κάποια προπόνηση για το δρομολόγιο. Είναι μεν κάπως ιδιόμορφο αλλά τα βρήκα με την πρώτη γιατί υπήρχαν κάποια χαρακτηριστικά σημεία στο δρόμο. Όταν πήγαμε για να κάνουμε τη διαδρομή διαφυγής ήταν γύρω στις 7 – 8, είχε φως, δεν είχε νυχτώσει».

Απευθυνόμενος προς τον συνήγορο υπεράσπισης, ο Χαράλαμπος Ανδρέου είπε πως «ενδιέφερε εμένα, τον πελάτη σας (Πένταυκα) και τον Μπένη να πάμε με ασφάλεια, χωρίς να μας δει οποιοσδήποτε, να μην συναντήσουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση, να πάμε και να φύγουμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον οι ανακριτές του ζήτησαν να δώσει περιγραφή του Παναγιώτη Πένταυκα όταν τον ανέφερε στην κατάθεση του στις 30/6/16, ο μάρτυρας απάντησε αρνητικά, προσθέτοντας πως «εγώ τους είπα μετά που τον είδα στο Δικαστήριο» όταν κατηγορήθηκαν για την υπόθεση.

Σε υποβολή του κ. Δημητρίου ότι στο αυτοκίνητο ήταν ο μάρτυρας, ο Μπένης και ένα τρίτο πρόσωπο και όχι ο πελάτης του και ότι το πρόσωπο αυτό πήγε για να τους δείξει το διαμέρισμα του στην Αγία Νάπα, ο Χαράλαμπος Ανδρέου απάντησε «λανθάνεστε. Μας είχε δείξει τη διαδρομή διαφυγής για μετά το φόνο. Δεν ήξερα ούτε ξέρω μέχρι σήμερα ποιου ήταν το διαμέρισμα στην Αγία Νάπα που διέμεναν οι Αλβανοί».

Σε παρατήρηση του δικηγόρου ότι ο μάρτυρας, ο Μπένης και ο δολοφονηθείς Vogli πήγαν σε αγροτική περιοχή όπου ο Μπένη κατέβηκε από το αυτοκίνητο και έψαχνε να βρει κάτω από μια πολυστερίνη ένα κουτί αρώματος που είχε χρήματα μέσα, ο μάρτυρας παραδέχθηκε ότι πράγματι έγινε κάτι τέτοιο, ότι δεν ήξερε τι πήρε από εκεί ο Μπένη και πως η περιοχή ήταν «περίπου κοντά στο σημείο όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο διαφυγής».

Ερωτηθείς γιατί απέκρυψε από τους ανακριτές την πληροφορία αυτή καθώς και άλλες στις οποίες έκανε μεν αναφορά στο Δικαστήριο αλλά δεν υπήρχαν στις καταθέσεις του, ο Χαράλαμπος Ανδρέου απάντησε πως ο ίδιος ανέφερε όσα ήξερε στους ανακριτές και αυτοί τα κατέγραφαν, σημειώνοντας πως δεν φταίει εάν οι ανακριτές δεν τα κατέγραψαν όλα.

Σε άλλες ερωτήσεις του δικηγόρου, ο μάρτυρας απάντησε πως «ο Μπένης μου είπε πως θα έπαιρνε μήνυμα από το 2ο κατηγορούμενο (Παναγιώτη Πένταυκα) σε πιο εστιατόριο θα βρίσκεται ο Φάνος με τα χαρακτηριστικά «ΟΚ1» ή «ΟΚ2».

Σε επίμονες ερωτήσεις του δικηγόρου για το ποιος θα ειδοποιούσε τον Μπένη για το πού βρισκόταν ο Φάνος το επίμαχο βράδυ και αφού ανέγνωσε στο Δικαστήριο το συγκεκριμένο σημείο της κατάθεσής του, ο μάρτυρας απάντησε πως «εγώ είπα στους ανακριτές ότι ο Μπένη μου είπε πως ένας φρουρός του Καλοψιδιώτη θα ειδοποιούσε με μήνυμα τον Πένταυκα σε πιο εστιατόριο θα βρίσκονταν και αυτός με τη σειρά του θα ειδοποιούσε τον Μπένη».

Ο μάρτυρας ανέφερε επίσης ενώπιον του Δικαστηρίου ότι ένοιωθε τύψεις για αυτά που έκανε, ότι δεν ήθελε να τον ενοχλούν πλέον και ότι «από την ώρα που άνοιξα το στόμα μου και μίλησα ενοχοποίησα τον εαυτό μου και υπέγραψα την καταδίκη μου.
Απολογούμαι στους συγγενείς των θυμάτων» είπε ο Ανδρέου, με τη θεία της δολοφονηθείσας Σκεύης Χατζηευθυμίου να αναφέρει πως «δεν δέχομαι τη συγγνώμη σου, να μου φέρεις πίσω τους δικούς μου».
Η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί τη Δευτέρα.



κυπε