Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Όσα ακούστηκαν στο κακουργιοδικείο για το τετραπλό φονικό Αγ. Νάπας



Συνεχίστηκε σήμερα η αντεξέταση του Χαράλαμπου Ανδρέου, ενώπιον του Μόνιμου Κακουργιοδικείου Λάρνακας – Αμμοχώστου, που εξετάζει την υπόθεση του τετραπλού φόνου στην Αγία Νάπα στην 23η Ιουλίου 2016 στην Οδό Καταλυμάτων.


Κατά την επίθεση που έγινε στο εστιατόριο The Stone Garden σκοτώθηκαν οι Θεοφάνης Θεοφάνους, άλλως Καλοψιδιώτης, το ζεύγος Ηλία και Σκεύης Χατζηευθυμίου και ο Yani Vogli, ένας εκ των δραστών του φονικού.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του Νίκου Δημητρίου, συνηγόρου υπεράσπισης του Παναγιώτη Πένταυκα, ο μάρτυρας είπε πως «ο Μπένη μαζί με τον Παναγιώτη Πένταυκα μου υπέδειξαν που θα άφηνα το αυτοκίνητο διαφυγής», ότι ο καταζητούμενος «Alex Bureli μου υπέδειξε ένα σημείο πολύ πιο πίσω από αυτό που τελικά εγκαταλείφθηκε το αυτοκίνητο» και πως «εκτελούσα εντολές του Μπένη, δεν εκτελούσα εντολές του Bureli».

Σε άλλο σημείο της αντεξέτασης ο Νίκος Δημητρίου ανέφερε στον Χαράλαμπο Ανδρέου πως «οι ανακριτές της υπόθεσης σου υπέβαλαν να πεις για το δρομολόγιο διαφυγής για να εμπλέξεις τον 2ο κατηγορούμενο (Παναγιώτη Πένταυκα). Γι’αυτό πριν τις 28/6/2016 δεν ανέφερες στην Αστυνομία οτιδήποτε για το καμένο αυτοκίνητο που υποτίθεται ότι έκαψαν οι άνθρωποι του 2ου κατηγορούμενου».

Ο Ανδρέου απάντησε πως από τις 28/6/16 ανέφερε στην Αστυνομία πως κάποιοι έκαψαν το αυτοκίνητο διαφυγής, σημείωσε πως «στις 30/6/16 έδωσα κάποιες διευκρινήσεις για το συγκεκριμένο θέμα και ανέφερα κάποια πράγματα για τον Παναγιώτη Πένταυκα» και πρόσθεσε ότι «αν ήθελα να αποκρύψω κάποια πράγματα δεν θα έλεγα τίποτε στους ανακριτές».

«Τα είπες στις 10/7/16 μετά που άσκησαν πίεση πάνω σου οι ανακριτές που θα βγουν σε διαθεσιμότητα», ανέφερε ο Νίκος Δημητρίου, με τον μάρτυρα να απαντά πως «δεν άσκησαν πίεση πάνω μου οι ανακριτές. Κανένας μέχρι στιγμής δεν μου υποσχέθηκε οτιδήποτε».

Ερωτηθείς κατά πόσον μετά την αναφορά που έκανε στην Αστυνομία για τον προσφάτως δολοφονηθέντα Αντρέα Δωροθέου, δέχθηκε απειλές από το περιβάλλον του (Δωροθέου) για να μην τον μπλέξει στην υπόθεση, ο Ανδρέου απάντησε «όχι, δεν δέχθηκα απειλές» ενώ σε ερώτηση εάν φοβόταν τον Δωροθέου είπε πως «οποιοσδήποτε θα φοβόταν ανθρώπους της νύχτας που έχουν λεφτά και μπορούν να κάνουν οτιδήποτε».

Σε άλλο σημείο της αντεξέτασης ο μάρτυρας είπε πως «όταν ήμουν στα κρατητήρια της Λακατάμιας πριν ακόμα παραδεχθώ ενοχή, κάποιος κύριος προσέγγισε τους γονείς μου και τους έκανε προσφορά 100 χιλιάδων ευρώ για να κλείσω το στόμα μου και να μην μιλήσω, να έχουμε 24ωρη προστασία, να με βγάλουν αθώο και να μου βρουν άλλο δικηγόρο. Οι γονείς μου του απάντησαν πως το γιο μας δεν τον πουλούμε για 100 χιλιάδες ευρώ. Αν είναι ένοχος να πληρώσει γι’ αυτό που έκανε» είπε ο μάρτυρας, συμπληρώνοντας πως «το άτομο αυτό βρίσκεται σήμερα στην αίθουσα και αν μου επιτρέπετε να αναφέρω το όνομα».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα το άτομο που είχε επαφές με τον πατέρα και τον δικηγόρο του ήταν ο «Χριστόφορος Δημητρίου» (γιος του Νίκου Δημητρίου, συνηγόρου υπεράσπισης του Παναγιώτη Πένταυκα). Πρόσθεσε ακόμα ότι το άτομο αυτό μια φορά που τηλεφώνησε στον πατέρα του, πήρε το τηλέφωνο ο δικηγόρος του και του ανέφερε πως αυτός θα παρέμεινε συνήγορος υπεράσπισης του και του ζήτησε να μην ξαναενοχλήσει τον πελάτη του. «Αυτά μου τα είπαν οι γονείς μου πρόσφατα» ανέφερε ο Χαράλαμπος Ανδρέου.

«Αυτό που είπες είναι ένα παραμύθι που στερείται σοβαρότητας» ανέφερε ο Νίκος Δημητρίου με τον μάρτυρα να υποστηρίζει ότι «δεν είναι παραμύθι».

Ο δικηγόρος προέβαλε τη θέση ότι ο μάρτυρας και ο Μπένη καθυστέρησαν πέντε περίπου λεπτά να φύγουν από το χώρο όπου εντοπίστηκε το καμένο αυτοκίνητο διαφυγής, προκειμένου να βάλουν οι ίδιοι φωτιά στο όχημα με εύφλεκτη ύλη. Ο μάρτυρας απάντησε «ψεύδεστε» και σημείωσε πως «δεν ανάψαμε φωτιά στο αυτοκίνητο, το αφήσαμε και φύγαμε. Στόχος μας ήταν να φύγουμε από εκεί το γρηγορότερο δυνατό για να μην συμβεί οτιδήποτε και να μιας συλλάβουν επ’ αυτοφόρω».

Σε ερώτηση κατά πόσον οι Αλβανοί εκτελεστές έθεσαν ως προϋπόθεση για να διαπράξουν το φόνο να μην πάνε μόνοι τους και να υπάρχει άλλο άτομο για κάλυψη, ο Χαράλαμπος Ανδρέου απάντησε πως δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο. Ο συνήγορος υπεράσπισης ανέφερε επίσης ότι υπήρχε και τρίτο άτομο που κρατούσε καλασνίκοφ και μπήκε στο αυτοκίνητο με τους δύο Αλβανούς εκτελεστές, με τον μάρτυρα να λέει πως «δεν γνωρίζω να υπήρχε τρίτο άτομο. Εγώ από την έπαυλη μέχρι το εστιατόριο όπου έγιναν οι φόνοι πήρα στο αυτοκίνητο μόνο τους δύο εκτελεστές».

Ερωτηθείς γιατί τελικά δεν πήρε με τον Μπένη τον Alex Bureli στον Δωροθέου για να «τον παίξει», ο μάρτυρας απάντησε ότι δεν έγινε κάτι τέτοιο επειδή συνελήφθη και πρόσθεσε ότι «αν δεν με συλλάμβανε η Αστυνομία θα τον έπαιρνα (Bureli) στον Δωροθέου και θα ήταν μαζί και ο Μπένης».

Σε άλλες παρατηρήσεις του Νίκου Δημητρίου ο μάρτυρας είπε πως «προσπάθησα να φύγω από την υπόθεση. Αν έφευγα τα πράγματα θα ήταν χειρότερα, δεν είχα άλλη επιλογή να τραβήσω πίσω. Οι Αλβανοί είχαν τα όπλα, ήξεραν το σπίτι μου και το σπίτι της φιλενάδας μου» είπε και πρόσθεσε πως η φίλη του Σώτια Νεοφύτου δεν ήξερε τίποτε για την υπόθεση, ότι δεν είχε επαφές με τη Σοφία Γρηγορίου, ότι δεν είπε σε κανένα φίλο του οτιδήποτε και σημείωσε πως «ο Μπένη μου είπε να μην το πω σε κανένα για να μην μαθευτεί».

Αντεξεταζόμενος από τον Λοϊζο Νεοφύτου, συνήγορο υπεράσπισης του Loy Dejan, ο μάρτυρας είπε πως «ο Μπένη μου είπε ότι θα ειδοποιούσε τον 2ο κατηγορούμενο ένας φρουρός του Καλοψιδιώτη που εκείνη την ώρα θα βρισκόταν στο αποχωρητήριο» και ότι δεν γνώριζε ποιος φρουρός ήταν και εάν αυτός θα ήταν ξένος ή όχι.

Σε σχετική ερώτηση ο Χαράλαμπος Ανδρέου παραδέχθηκε πως μετά τη διάπραξη του φόνου «φοβόμουν, είχα άγχος, ήμουν προσεκτικός στις κινήσεις μου και είχα κάποιες επιφυλάξεις γιατί δεν ήταν απλό αυτό που έκανα, ήταν 4 φόνοι. Ήταν πρωτοφανές αυτό που έγινε και είχα και εγώ συμμετοχή».

Ο Λοϊζος Νεοφύτου είπε ότι θέση του είναι ότι ο Dejan εντελώς τυχαία την ώρα των φόνων βρισκόταν στο αποχωρητήριο, ενώ ο μάρτυρας είπε πως δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο και επανέλαβε ότι «ο Μπένη και ο Πένταυκας μου είπαν πως θα μας ειδοποιούσε που βρισκόταν ο Καλοψιδιώτης ένας φρουρός του που εκείνη την ώρα θα ήταν στο αποχωρητήριο».

Ο πελάτης μου (Loy Dejan), συνέχισε ο συνήγορος υπεράσπισης, δεν έχει οποιαδήποτε ανάμειξη στην υπόθεση, με τον μάρτυρα να απαντά πως «δεν έχω ονομάσει τον πελάτη σας στην υπόθεση. Εγώ αυτό που ήξερα ήταν ότι ένας φρουρός του Καλοψιδιώτη θα ειδοποιούσε που βρισκόταν» το συγκεκριμένο βράδυ.

Η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί αύριο με την κατάθεση άλλων μαρτύρων κατηγορίας.



ΚΥΠΕ